رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین روز یکشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های جذب شده در استان، تقاضاهای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و طرح‌های توسعه واحدهای فعال می‌توان اذعان کرد که صنعت استان از فضای رکود خارج شده است.
سعید نبیل افزود: امیدواریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی سرمایه گذاری جدید در استان صورت گرفته و تا سال آینده به بهره برداری برسند.  
وی گفت:سرمایه گذاری‌های جدید در استان در حوزه صنعت و معدن، نویدی است که دوره رکود را پشت سر گذاشته و با همت کارآفرینان می‌توانیم شاهد سرمایه گذاری موثر و کارآمد در استان باشیم.
نبیل با اشاره به تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی در استان، گفت:این واحدهای تولیدی یا دارای فناوری فرسوده یا مدیران فاقد انگیزه برای ادامه کار بوده اند که با رایزنی صورت گرفته به دنبال نوسازی تجهیزات این کارخانجات یا جایگزینی سرمایه گذاران جدید در آنها هستیم.
این مسئول اضافه کرد:احیای واحدهای تولیدی و حفظ وضع موجود نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان است که باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده و شرایط را برای حضور سرمایه گذاران تسهیل کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ فقره تسهیلات این بخش در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری استان پرداخت شده است.
وی گفت:همچنین ۲۳۵ درخواست در سامانه "بهین باب" ثبت شده که از این میان ۲۱ فقره تسهیلات معادل ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت گردیده است.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.
شهر صنعتی البرز به عنوان نخستین شهر صنعتی کشور در ۱۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.