سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه در حاشیه افتتاح یک خط تولید شامپو و مایع دستشویی با سرمایه گذاری خارجی در شهر صنعتی البرز افزود:این واردات شامل مواد اولیه، قطعات و بخشی از محصولات نهایی است که در صورت داخل سازی شدن از خروج ارز و کاهش صادرات کشور جلوگیری خواهد کرد.
مهدی صادقی نیارکی افزود:اگر ما به عنوان حاکمیت بر تولید محصولات خارجی در داخل تاکید و الزام نمی‌کردیم امروز شاهد افتتاح این خط تولید نمی‌بودیم و باید محصولات این کارخانه از کشور روسیه و ترکیه به کشور وارد می‌شد.
وی اضافه کرد: سیاست محوری دولت، افزایش ضریب خود اتکایی در کشور و توسعه صادارت غیر نفتی است و در این راستا نگاه وزارت صنعت بر توان داخل بوده که منبعث از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رویکرد صادرات محوری و برون گرایی است.
صادقی نیارکی با بیان اینکه برنامه محوری سال ۹۸ که مزین به رونق تولید بوده، پروژه نهضت ساخت داخل است، افزود:این طرح با پارادایم فکری همه سیاست گذاران کشور در دولت و حاکمیت شکل گرفته و به صورت جدی در شقوق مختلف پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور ایران در چهارراه دنیا قرار گرفته است، افزود: بخش عمده‌ای از کالاها می‌توانند از گذرگاه ایران با درصد قیمت تمام شده بسیار پایین تر به جنوب و شمال دنیا منتقل شود و باید سرمایه گذاران به این امتیازات توجه کنند.
صادقی نیارکی ادامه داد:کشور ایران دارای مردمی صلح طلب، شریف و مقتدر بوده و هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی تاکنون از سرمایه گذاری در ایران پشیمان نشده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های قزوین، گفت:این استان با یک و نیم درصد جمعیت کشور، حدود چهار درصد صنایع کشور را در خود جای داده که نشان دهنده بنیه و توان صنعتی این استان است.
صادقی نیارکی گفت: این استان قطب صنعت مواد بهداشتی کشور است و بخش عمده ای از تولیدات بهداشتی در این استان تولید شده و به اقصا نقاط کشور و جهان صادر می‌شود.
در ادامه خط تولید شامپو و مایع دستشویی شرکت یونیلیور واقع در شهر صنعتی البرز به بهره برداری رسید.
شهر صنعتی البرز به عنوان نخستین شهر صنعتی کشور در ۱۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.