استاندار قزوین روز یکشنبه در دیدار با نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: استاندارد خوب و مطلوب در ارتقای سطح کیفی محصولات موثر است و به تعهدات اجتماعی تولیدکنندگان در قبال مردم برای تحویل کالاهای با کیفیت پاسخ می‌دهد.
هدایت الله جمالی پور با اشاره به ۲ وظیفه مهم سازمان ملی استاندارد، گفت: عملکرد این سازمان هم موجب اطمینان بخشی به مصرف کنندگان در داخل می‌شود و هم با ایجاد اعتماد در مصرف کنندگان خارجی افزایش صادرات و میزان تولید را رقم می‌زند.
استاندار اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد در این سال‌ها تغییرات کیفی خوبی داشته و در نتیجه، اثرگذاری بیشتری بر روند افزایش کیفی محصولات در داخل اتفاق افتاده است که در آینده بهتر و موثرتر خواهد شد.
جمالی پور خاطر نشان ساخت:در گذشته کالاها برای دریافت استاندارد به خارج از کشور ارسال می‌شدند که برای کشور زیان و تبعات منفی به دنبال داشت و گاهی کیفیت پایین محصولات تایید شده مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد.
استاندار ادامه داد:امروزه اگرچه قدمت کار استانداردسازی در کشور نوپا است ولی با اقدامات خوب صورت گرفته در این زمینه مشکلات گذشته برای استانداردسازی محصولات و کالاها به حداقل رسیده است.
وی با بیان اینکه هم اینک فاصله زیادی با دنیا برای استاندارسازی کالا داریم، افزود:بخشی از این فاصله ناشی از محرومیت‌های کشور در روابط اقتصادی و صنعتی برای واردات فناوری و به روزرسانی واحدهای صنعتی مبنتی بر علم روز است.
جمالی پور اضافه کرد:خوشبختانه، تلاش‌های سازمان ملی استاندارد در کل کشور موجب اطمینان بخشی به نظام و کشور شده است و امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی بیشتر این سازمان باشیم.
این مسئول ادامه داد:ورود استاندارد در عرصه کیفی سازی کالاها موجب منفعت همه مردم است و در آمدهای ملی کشور را افزایش خواهد داد.
وی افزود: با ورود سازمان ملی استاندارد مبنی بر رعایت حداقل‌های استاندارد در تولید کالاها می‌توانیم بر بازارهای جهانی اثر گذار باشیم چون نشان استاندارد برای بازارهای جهانی از اهمیت و مقبولیت زیادی برخوردار است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران به منظور حضور در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر دانشگاه علوم پزشکی در قزوین حضور یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.