مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حجم از رفع تصرفات در سرتاسر رودخانه‌های استان قزوین شناسایی شده و پس از دریافت حکم قضایی در رودخانه رزجرد عملیاتی شده است.

یدالله ملکی افزود: تاکنون ۳۴۸ مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان قزوین شناسایی شده که از این میان ۲۲۴ مورد بسیار پرخطر بوده و نیازمند رفع تصرف آنی است.

وی در خصوص تصرف در حریم رودخانه‌های استان قزوین تشریح کرد: ۲۰ مورد تصرف در رودخانه امامزاده اباذر، ۱۷ مورد تصرف در رودخانه عبدل آباد و ۹۳ مورد تصرف در رودخانه رزجرد شناسایی شده و مالکان ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اخطار گرفته‌اند.

ملکی خاطرنشان کرد: تصرف در بستر و حریم رودخانه، عامل اصلی در تشدید مخطرات طبیعی به هنگام سیلاب است و اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد همواره آثار مخربی در حوزه اجتماعی و اقتصادی برجا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: پاکسازی تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌های قزوین نیازمند اهتمام ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی است که خوشبختانه در این رابطه دستگاه قضایی همکاری بسیار خوبی از خود نشان داده است.

استان قزوین دارای ۱۵۷ رشته رودخانه است که بیشتر آن در حوزه شهرستان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.