دکتر مسعود بخارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ مراجعه کننده از خانواده شهدا، ۵۸۷ نفر از همسران شهدا، یک هزار و ۴۷۵ نفر از جانبازان و ۷۰۰ نفر نیز بیماران صعب العلاج در بخش‌های مختلف بودند.
این مسئول اجرای طرح پایش سلامت را از رویکردهای اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و ادامه داد: اجرای این طرح با هدف افزایش سطح درمان و بهداشت، کاهش هزینه‌های درمانی جامعه هدف، تشخیص زود هنگام بیماری‌ها، پیشگیری از هزینه‌های درمان، کمک به بهبود سلامت و کاهش مشکلات و دغدغه‌های درمانی جامعه ایثارگران صورت می‌پذیرد.
این مسئول با اشاره به ارایه خدمات پرستاری از سوی این نهاد، تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه والدین شهدا، جانبازان و تعدادی از همسران شهدا در معرض سالمندی قرار دارند تعدادی از ایثارگران نیز به دلیل شرایط خاص دچار محدودیت‌های حرکتی شده‌اند که برای این افراد هزینه‌های ماهانه تحت عنوان مراقبت پرداخت می‌شود.
به گفته وی، هم اکنون یک هزار و ۲۴۵ نفر از والدین شهدای این استان حق پرستاری دریافت می‌کنند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین به کمیسیون پزشکی جانبازان نیز اشاره و یادآور شد: سال گذشته ۱۷۹ پرونده تجدید نظر کمیسیون پزشکی ویژه جانبازان تشکیل و امسال نیز ۴۵۰  پرونده با هدف افزایش درصد جانبازی مورد بررسی قرار گرفته است.
بخارایی اضافه کرد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان به منظور رسیدگی به اعتراض جانبازان نسبت به درصد مشخص شده برای آنان، تعیین درصد از کار افتادگی و پذیرش جانبازانی که به تازگی تشکیل پرونده داده‌اند، همه ساله برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این کمیسیون میزان عارضه جانبازی، جانبازان بر اثر تیر، ترکش و مین مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در این کمیسیون از پزشکان و متخصصان شیمیایی، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، پوست، داخلی، پزشک عمومی، جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب حضور دارند.
بخارایی با اشاره به الکترونیکی بودن پرونده ایثارگران، اضافه کرد: در صورت فوت هر جانباز پرونده در سیستم بنیاد شهید ثبت تا مشخص شود اگر علت فوت به دلیل جانبازی بوده باشد درصد جانبازی ایثارگر جهت دریافت مستمری برای بازماندگان وی نیز لحاظ شود.
استان قروین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۰۲ جانباز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.