جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با اقدامات صورت گرفته و افزایش میزان گشت‌های راهداری، تاکنون ۱۰ درصد از نواقص و مشکلات سرقت‌ها مرتفع شده است.

وی با اشاره به ۲۴۰ کیلومتر از سامانه روشنایی‌های استان در سطح راه‌های ارتباطی، تصریح کرد: هرچند ایجاد شبکه‌های روشنایی از الزامات ایمنی راه‌ها محسوب نمی‌شود و روشنایی‌ها تنها در نقاط مه‌گیر و کولات خیز می‌توانند از عملکرد خوبی برخوردار باشند اما با این وجود قزوین در حوزه ایجاد روشنایی راه‌ها سومین استان کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی، سرقت از تاسیسات روشنایی راه‌های ارتباطی استان که مربوط به کابل و ترانس بوده، بیشتر در مواقع شب صورت گرفته و در این رابطه تاکنون چند سارق نیز دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است.

حق لطفی اضافه کرد: هزینه نگهداری از تاسیسات روشنایی جاده‌های استان سالانه ۲۵ میلیارد ریال بوده که با توجه به کوهستانی بودن برخی نقاط، ۴۰ کیلومتر دیگر از راه‌های قزوین نیازمند ایجاد چنین تاسیساتی است.

این مسئول راهداری یادآور شد: از سال گذشته برنامه ایجاد و راه‌اندازی سامانه روشنایی ۱۵ کیلومتر از آزادراه قزوین - زنجان، حوالی کهک و دولت‌آباد را در دستور کار خود قرار دادیم که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و مابقی آن نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

قزوین با داشتن ۶۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، ۱۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۴۰ کیلومتر طول روشنایی راه‌ها، یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.