مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود:همچنین بر اثر بارش‌ها طی روز گذشته ۱۸ راس دام در روستاهای استان تلف شدند.
قدرت الله مهدیخانی افزود: همچنین جاری شدن سیل به ۲ دهنه پل و ۲ واحد مرغداری هم آسیب زد و جاده قدیم قزوین به رشت را برای دقایقی کوتاه مسدود کرد که با حضور به موقع نیروهای راهداری برطرف گردید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آماده ‌باش کامل هستند، افزود: در روزهای بارانی با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی مواجه هستیم و باید نکات ایمنی مورد توجه جدی شهروندان و رانندگان قرار گیرد.
وی به شهروندان توصیه کرد: از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و با توجه به احتمال بارش برف در ارتفاعات ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم، نکات ایمنی را با دقت رعایت نمایند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار داشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی شاهد تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آینده خواهیم بود و باید آمادگی خود را برای آب گرفتگی، بروز سیل و سایر مشکلات دیگر حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای جلوگیری از سیلاب و کاهش خسارت‌ها، لایروبی رودخانه‌هاست که در این راستا از مجموع ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر رودخانه موجود در استان حدود ۴۱ کیلومتر از داخل شهرها عبور می‌کند که لایروبی آنها ضروری است.
مهدیخانی اضافه کرد: با همکاری شهرداران استان خوشبختانه لایروبی رودخانه‌ها در ۱۵ شهر انجام شده و در پنج شهر در حال اجرا است و پنج شهر هم رودخانه ای ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.