نصرت الله علیرضایی روز یکشنبه در مراسمی که به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص) در روستای هرائین آوج برگزار شد، بیان داشت:رمز ماندگاری کلام و پیام رسولان الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) این بود که در مقام سخن و عمل به اخلاق، محبت به دیگران و سعه صدر پایبند بودند.
فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد:پیامبر اسلام (ص) نه تنها با موافقان که با مخالفان خود نیز با رافت و جوانمردی، سعه صدر و مهربانی برخورد می‌کردند و این مهربانی بود که دل‌ها را جذب خود می‌کرد و رمز ماندگاری آن حضرت در تاریخ بشریت شد.
وی اضافه کرد:پیامبر گرامی اسلام با مکارم اخلاق خود توانست مرزها را درنوردد و  قلب‌های ملت‌ها را در اعصار مختلف فتح و به خود مجذوب و معطوف کند.
علیرضایی گفت:امیدواریم ما مسلمانان به عنوان پیروان آن رسول الهی با تاسی از مشی و شیوه آن حضرت بتوانیم دل‌ها را از کینه، بخل، حسادت، غرور، تکبر و لجاجت که همه از رذائل اخلاقی هستند پاک کرده و با نگاه مهربانانه نسبت به یکدیگر در جهت رشد و تعالی جامعه تلاش کنیم.
حضرت محمد ابن عبدالله پیامبر گرامی اسلام(ص) پس از ۲۳ سال عهده ‌داری امر رسالت و نبوت،  در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و به روایتی بر اثر مسموم شدن، در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید.
شهرستان آوج در ۱۲۰ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.