رییس کل دادگستری استان قزوین روز شنبه در نشست قضائی استان افزود:قضات استان در محاکم، تمام تلاش خود را جهت کاهش هرچه بیشتر جمعیت کیفری داشته باشند تا سیاست گذاری صورت گرفته در این زمینه به بهترین شکل انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی با اشاره به پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان،  افزود: از مهرماه سال ۹۶ تاکنون ۵۰۳ هزار پرونده به محاکم استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه قبل با حدود ۴۱۱ هزار پرونده، ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 قدرتی اضافه کرد: با وجود افزایش پرونده‌های وارد شده، میزان پرونده‌های مختومه نسبت به مدت مشابه قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد:در این مدت، ورود پرونده به محاکم تجدیدنظر کاهش داشته است که نشان می‌دهد قرارها و آرای صادره در محاکم بدوی به درستی و بدون نقص بوده است.
مقام ارشد دستگاه قضائی استان به اهمیت احقاق حقوق عامه و بیت المال اشاره کرد و افزود: متاسفانه این مسایل از اموری هستند که مورد بی مهری سازمان‌های متولی واقع شده و از سوی دیگر به دلیل فقدان نظارت صحیح شاهد دست اندازی‌های غیرقانونی بسیاری در این حوزه بوده ایم.
وی خاطر نشان کرد: در آمار موجود دوساله، بیش از ۲۵۰ مورد مکاتبه در حوزه سلامت، بهداشت عمومی، اراضی ملی، محیط زیست، بیت المال و ... انجام شده است که خوشبختانه نتایج مثبتی حاصل شده و سازمان‌های مربوط همکاری مناسبی را جهت اجرای این حق داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.