علیرضا وارثی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل بهزیستی قزوین خدمت رسانی به خانوارهای ساکن در نقاط حاشیه نشین را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پوشش خدمات به جامعه هدف کودکان، سه مهد کودک فعال در این مناطق تاسیس شده اند که در سال جاری تلاش شده در صورت تخصیص اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی و یا استانداری یک وعده غذای گرم به آنها تعلق گیرد.

وارثی ادامه داد: در جهت تامین شرایط زندگی سالم وبا کرامت کودکان و نوجوانان براساس الگوی اسلامی ایرانی ، تربیت وپرورش کودکان ونوجوانان موفق از طریق ارتقای توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی با تاکید برمحورهای رشد این کودکان، ۴۷ کودک دارای خانواده جایگزین مورد حمایت قرار گرفته اند.

به گفته وی در حوزه کنترل و کاهش آسیب اجتماعی نیز یک هزار و ۱۷۶ نفر در اورژانس اجتماعی با چهار فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی، خط ۱۲۳، خدمات سیار و مرکز مداخله در بحران مورد پذیرش قرار گرفته و خدمات متنوعی اعم از مداخله در کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و فرار دریافت کردند.

وارثی اظهار داشت: در خصوص مراکز فعال در مناطق حاشیه نشین می توان به حضور چهار پایگاه خدمات اجتماعی اشاره کرد که با تشکیل ۱۶۶ پرونده و ارائه خدمات به آنها، برگزاری دوره های آموزشی مستمر جهت مردم محله، برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم در جهت رفع مشکلات افراد آسیب دیده و در معرض آسیب با کمک خود مردم تلاش کرده است.

وی همچنین از فعالیت ۲ مرکز روزانه کودکان کار و خیابان در قزوین خبر داد و افزود: ۵۶ کودک در این مراکز پذیرش شدند که خدمات مختلف آموزشی، درمانی، مددکاری، روانشناسی، حقوقی و  ورزشی و کمک موردی با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان و ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی به آنها ارایه شد.

وارثی، فعالیت پنج کلینیک و مجتمع خدمات بهزیستی در مناطق حاشیه نشین را نیز از دیگر خدمات این اداره کل عنوان کرد و افزود: همچنین یک مرکز روزانه ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب و آسیب دیده نیز در این مناطق فعالیت دارد که در حال حاضر ۳۱ نفر را  با هدف توانمندسازی دختران پذیرش کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.