رییس هیات بازی‌های بومی و محلی استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این برنامه‌ها پنج همایش پیاده روی، پنج همایش بازی‌های بومی و محلی و یک همایش دوچرخه سواری به مناسبت روز روستا برگزار شد.

مجید ابوالحسنی اضافه کرد: با توجه به همزمانی روز روستا و هفته تربیت بدنی با ماه محرم و اربعین حسینی تلاش شد برنامه‌های مورد نظر برای هزار روستای استان، متناسب با این ایام تنظیم و تدوین شوند.

وی با اشاره به نقش موثر این برنامه‌ها در افزایش جمعیت مناطق روستایی استان، افزود: با برگزاری بازی‌های بومی و محلی از قبیل داژبال در روستای باورس، دال و پلان در طارم، چوب کشی در روستاهای الموت، گونی دوانی در تاکستان و ... شاهد ایجاد شادابی و نشاط و افزایش جمعیت در مناطق روستایی استان بوده ایم.

ابوالحسنی گفت:به عنوان مثال در همایش پیاده روی روستای دربهان از توابع شهرستان تاکستان که ۴۰۰ نفر جمعیت ثبت شده دارد ۶۰۰ نفر شرکت کردند.

وی افزود: همچنین برای افزایش شادابی و نشاط جامعه روستایی استان برگزاری جام خوشه چین در دستور کار قرار دارد که طی آن ۵۰ ورزشکار روستایی قزوین به مسابقات منطقه ای و کشوری اعزام می‌شوند.

این مسئول گفت:این مسابقات از ۱۷ آبان ماه در رشته‌های فوتبال، والیبال، طناب کشی، دوومیدانی، هفت سنگ و چوب کشی آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

بیش از هزار آبادی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد حدود ۸۰۰ روستا دارای سکنه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.