معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین، افزود: این واحدهای صنفی معمولاً در حاشیه شهرها و نواحی شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.
علی اکبر کبیری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۹۲۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۸۴ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۹۶۸ میلیون ریال برای اجرای حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
وی تصریح کرد: این واحدهای متخلف در حوزه اقلام قاچاق مانند مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، سیگار، لامپ و... فعال بوده اند و همچنین برخی نیز به توزیع و فروش لباس‌های دسته دوم اقدام می‌کردند.
کبیری در ادامه به سامانه جامع انبارها اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی، کشاورزی و دامی استان در سامانه جامع انبارها ثبت نام شده‌اند که از این میان هزار و ۷۲۹ واحد تایید شده و هزار و ۸۷۷ واحد غیر فعال هستند.
این مسئول در خصوص مقابله با بارنامه‌های غیرقانونی نیز خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۸۷۷ بارنامه به علت درج کد ملی اشتباه و فرار مالیاتی غیرفعال شده‌اند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: برای مقابله با قاچاق کالا و حمایت از تولید باید همه دستگاه‌های نظارتی و قضایی همکاری داشته باشند.
استان قزوین ۳۸ هزار واحد صنفی فعال دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.