صدیقه ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه قوانین و مقررات کشور با راهبرد حمایت از صنایع کوچک همخوانی ندارد افزود: این صنایع نیازمند قوانین تسهیل گر و کاربردی هستند بنابراین باید در این قوانین بازنگری شود.

وی، مشکلات ارزی و سرمایه در گردش، مالیات، دشواری واردات و صادرات با توجه به تحریم‌های حاکم بر کشور، تامین مواد اولیه و کمبود نقدینگی، مشکلات دریافت تسهیلات و کاهش تقاضا وکاهش فروش به علت افزایش قیمت تمام شده کالاها را از جمله مشکلات بانوان فعال در مشاغل خانگی عنوان کرد.

ربیعی ادامه داد: بانوان کارآفرین و صنعتگر در کنار تمام مسئولیت‌های دیگر خود، پای در عرصه رقابت‌های تولید و اقتصاد گذاشته اند زیرا با درک لزوم و اهمیت مشارکت زنان در اقتصاد کشور می خواهند به سهم خود اثرگذاری در تولید ثروت و اشتغال آفرینی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: این زنان با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور تلاش دارند در عرصه تولید باقی بمانند بنابراین نیاز است با اصلاح قوانین و رفع موانع شرایط کار آنها تسهیل شود.

ربیعی افزود: تاکنون ۲۶۰ بانوی کارآفرین در قزوین شناسایی شده اند که به تفکیک ۲۰ نفر در بخش صنعت، ۲۵ نفر در بخش کشاورزی و دامداری، ۶۲ نفر در بخش بازرگانی و خدمات، ۱۹۰ نفر در بخش صنایع دستی و ۳۰ نفر نیز در سایر مشاغل یعنی مشاغل خانگی فعالیت دارند که بخشی از انها هم اکنون در شهرک های صنعتی استان مستقر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.