دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین روز سه‌شنبه در چهارمین نشست ستاد مشارکت سازمان های مردم نهاد استان افزود: خیلی از خانم‌های معتاد بهبودیافته برای یافتن اشتغال با مشکل روبه‌رو هستند که یکی از سازمان‌های مردم در این خصوص اقدام کرده و این زنان را به کارخانه فیلتر معرفی کرده است.
اردشیر صفاپور افزود: اشتغال و بکارگیری معتادان بهبودیافته یکی از اولویت‌های مهم در حوزه اجتماعی محسوب می‌شود و باعث می‌شود که فرد پس از پذیرش مجدد در اجتماع به سمت اعتیاد سوق پیدا نکند.
وی به وجود ۴۸ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۶ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و ۳۲ سازمان در حوزه درمان مشغول به کار هستند.
صفاپور در خصوص مشکلات این سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: یکی از مشکلات سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد هزینه‌ بالای حامل‌های انرژی در این مراکز است که به صورت تجاری محاسبه می‌شود.
این مسئول همچنین گفت: با توجه به در پیش رو بودن سرما لازم است که مساعدتی در این خصوص از دستگاه‌های خدمات رسان انجام شود و سایر دستگاه‌ها نیز ورود پیدا کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه سخنان خود با انتقاد از کمبود سازمان‌ مردم نهاد در آوج، اظهار داشت: در این شهرستان تنها یک سازمان مردم نهاد درمانی در حوزه معتادان پرخطر وجود دارد و باید کاری کنیم که تعداد سمن‌ها در شهرستان افزایش یابد.
صفاپور خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان های مردم نهاد در آوج مغفول مانده و لازم است که در این منطقه کمتر توسعه یافته اقدامات لازم را به منظور توسعه سازمان‌های مردم نهاد اعتیاد به کار ببندیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.