تهمینه ابراهیمی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در واقع ادامه طرح خادم جمعیت هلال احمر به شمار می رود که از نیمه دوم سال 97 در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به ایجاد تغییراتی در شیوه اجرای طرح خانواده آماده مخاطرات (خادم)، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر کشور از نیمه دوم سال 97 با بازنگری در طرح خادم که با مراجعه حضوری به درب منازل و آموزش خانواده ها انجام می شد، آموزش‌های حضوری به اجتماعات کوچک و گروه‌های هدف پیرامونی، گروه‌های مرجع و گروه‌های اجتماعی متمرکز و آموزش‌های حضوری خانوار به نقاط پرخطر، حادثه خیز و مناطق آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار داد.

این مسئول اضافه کرد: البته در راستای اجرای طرح خادم نیز که از سال 95 در محله های استان آغاز شد و تا نیمه سال 97 ادامه داشت 11 هزار خانواده تحت آموزش های آشنایی با مخاطرات قرار گرفته بودند.

ابراهیمی ادامه داد: پس از تبدیل طرح خادم به طرح آموزش آشنایی با مخاطرات، ابتدا گروه اعضای جوانان و امدادگران و سپس کارکنان جمعیت هلال احمر این دوره ها را فرا گرفتند و در گام بعدی دانش آموزان در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر آشنایی با خطرها و کاهش اثرات حاصل از حادثه در قالب آموزش های همگانی به مردم است.

ابراهیمی افزود: میزان آمادگی جامعه برای مقابله و کاهش آسیب های ناشی از حوادث و بلایا پایین است و برای آن که توصیه های آموزش همگانی در مخاطرات به یک باور عمومی تبدیل و موجب تغییر رفتار مردم شود باید آنها را در قالب دوره های مستمر و مداوم به مردم ارایه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.