مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل موج بازگشت زائران اربعین حسینی از اماکن مقدس کشور عراق، به خصوص کربلای معلی و برای رفاه حال آنان تمامی ظرفیت ناوگان اتوبوسی قزوین را شب گذشته به صورت ۱۰۰ درصدی به شهر مرزی مهران اعزام کردیم.
جواد حق‌لطفی با اشاره به اعزام پنجشنبه شب ۳۰ راهدار استان برای برقراری نظم ترافیکی به پایانه برکت شهر ایلام، خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با انجمن‌های سواری کرایه و مینی‌بوس‌های قزوین جهت استفاده از ظرفیت آنان در مواقع ضروری برای بازگشت زائران اربعین حسینی نیز صورت گرفته تا در مواقع لازم بلافاصله به مناطق مورد نظر اعزام شوند.
وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه ضمن لغو مرخصی کارکنان راهداری قزوین، تمام نیروهای این اداره کل به حالت آماده‌باش ۱۰۰ درصدی با تاکید بر حضور حداکثری در راه‌های ارتباطی استان جهت بازگشت زائران، درآمده‌اند.
این مسئول راهداری تاکید کرد: در جلسه ویژه شورای ترافیک استان نیز هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت ناوگان اتوبوسی سایر دستگاه‌ها از جمله ارتش، سپاه، سازمان اتوبوسرانی و دانشگاه‌ها به عمل آمده تا در صورت نیاز به مناطق مورد درخواست اعزام شوند.
حق‌لطفی یادآور شد: هم اکنون تدابیر لازم جهت بازگشت زائران اربعین در طول جاده‌های اصلی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌های قزوین به عمل آمده و نیروهای راهدار با استقرار در سطح راه‌ها و ۲۶ راهدارخانه آماده ارایه خدمات به رانندگان و مسافران هستند.
قزوین با داشتن 6677 کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، 2337 کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، 1973 کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه‌ها، یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.
۸۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.