رضا رسولی شربیانی عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار قزوین با اشاره به فعالیت هشت واحد دانشگاهی پیام نور، تجمیع این واحدها را یکی از مشکلات مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد دانشجو در برخی واحدهای دانشگاه مانند شال بسیار پایین است و اداره آنها هزینه زیادی نیاز دارد اما برای ادغام آنها با واحد دیگر با مقاومت محلی روبه رو هستیم.
وی در این راستا همکاری فرمانداران برای تعطیل کردن این واحدها جهت ادغام با واحد دیگر را خواستار شد و افزود: به جای این واحدها می توان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را به تناسب ظرفیت های همان منطقه ایجاد کرد.
رسولی شربیانی ادامه داد: دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای هشت هزار و ۵۰۰  دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور قزوین در مقطع دکتری هیچ رشته ای ندارد،گفت: البته این دانشگاه در حال حاضر با داشتن اساتید و آزمایشگاه های خود، زمینه و امکان راه اندازی مقطع دکتری در ۲ رشته شیمی و علوم سیاسی را هم دارد که نیازمند مجوز است.
وی، تعداد رشته های دانشگاه را در مقطع کارشناسی ۱۳۷ و کارشناسی ارشد ۱۷ رشته عنوان کرد و ادامه داد: پنج هزار تن از دانشجویان دانشگاه در واحد قزوین و سایر در واحدهای دیگر تحصیل می‌کنند.
رسولی شربیانی اظهار داشت: ۶۰ درصد دانشجویان ما در گروه علوم انسانی، ۳۰ درصد علوم پایه و ۱۰ درصد آنها نیز در گروه فنی و مهندسی تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: با وجود ظرفیت های این دانشگاه از نظر هیات علمی و آزمایشگاه ها و سایر تجهیزات و راه اندازی خانه صنعت و دانشگاه، کمتر پیش آمده طرح های صنعتی را به دانشگاه پیام نور دهند در حالی که دانشگاه ما با سه هزار و ۸۰۰ عضو هیات علمی در کشور امکانات ارزشمندی برای ارتباط با صنعت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.