محمدقاسمی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی دادگستری استان قزوین افزود: برگزاری یک انتخابات شکوهمند موجب نشاط سیاسی و اجتماعی می شود و دلگرمی و اعتماد مردم به نظام را در پی دارد.
وی یادآورشد: طی 40 سال گذشته از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمن همیشه تلاش کرده با سیاه نمایی و دروغ پردازی حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد و با انواع و اقسام حیله ها و فتنه ها مانع حضور مردم در پای صندوق های اخذ رای شود، اما همیشه حضور پرشور مردم در زمان برگزاری انتخابات و پای صندوق رای توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.
دادستان قزوین اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب همیشه تاکید فراوان داشته و دارند که انتخابات باید پرشور و در سلامت کامل برگزار شود و وظیفه ما نیز این است که به گونه ای عمل کنیم تا حضور مردم در این صحنه سیاسی حداکثری باشد و از آراء مردم که حق الناس است، صیانت کنیم.
قاسمی اظهار داشت: با بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه تحت عنوان " تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی"، عملا دستگاه قضایی با مسئولیت پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات، وارد فضای انتخابات شده و در این خصوص ستاد استعلامات دادسرا تشکیل و نماینده ثابت دادستان در کمیته امنیت انتخابات استان  قزوین معرفی شده و بزودی شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی معین خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:  دستگاه ها و نهادها و آحاد جامعه باید در برگزاری انتخابات به عوامل نظارت و اجرایی کمک کنند و عوامل برگزاری نیز باید در کمال بی طرفی و بدور از مسائل سیاسی و جناحی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گفته دادستان قزوین اگر عوامل برگزاری انتخابات از مسیر قانون و بی طرفی خارج شوند دیگر نمی توان از سایرین انتظار رعایت قانون را داشت.
وی با تاکید بر اینکه در انتخابات باید نگاه پیشگیرانه داشته باشیم، افزود: در مدت زمان باقیمانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در راستای امر پیشگیری ، جلسات متعددی را با کاندیداها، افراد تاثیرگذار بخصوص فعالان فضای مجازی داشته باشیم تا از تنش ها و حواشی احتمالی جلوگیری شود و البته مردم در برگزاری انتخاباتی پرشور نقش اساسی دارند.
قاسمی در ادامه خاطرنشان کرد: نقش کاندیداها در آرام نگه داشتن جو انتخابات بسیار حساس است زیرا بر اساس تجربه ، برخی حوزه های انتخابیه ذاتا تنش زا است و کاندیداهای آن حوزه باید در آرام نگهداشتن فضا و نظارت بر طرفداران خود بسیار دقت کنند و نباید به گونه ای عمل کنند که موجب تنش در بین طرفداران شود زیرا در شرایط ناآرام نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد و گاها رفتار آنها ضد تبلیغ خواهد شد.
وی تاکید کرد: متاسفانه بداخلاقی ها در برگزاری انتخابات وجود داشته و در دوره های گذشته نیز پرونده های قضایی برای برخی افراد تشکیل و منجر به برخورد های قضایی شده است اما خوشبختانه این تخلفات در سرنوشت و نتیجه انتخابات تاثیرگذار نبوده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی همانند گذشته با جدیت تمام در برگزاری انتخاباتی حداکثری توام با آرامش تلاش خواهد کرد و در بحث تخلفات این حوزه نیز نگاه پیشگیرانه خواهد داشت اما در برخورد با متخلفان با هیچ جناح، گروه و سلیقه سیاسی تعارف نداشته و برخورد با متخلفان قاطعانه خواهد بود.

وی تاکید کرد که برگزاری یک انتخابات پرشور و توام با آرامش برای نظام جمهوری اسلامی جنبه حیثیتی دارد و بدون شک بداخلاقی های انتخاباتی در سطح مشارکت مردم تاثیرگذار است.
قاسمی به رصد فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تاثیر فضای مجازی در حوزه انتخابات بسیار گسترده است و می تواند هم کارکرد مثبت و هم منفی داشته باشد، از این رو رصد فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و دستگاه قضایی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به کنترل این فضا باید اهتمام ویژه ای داشته باشند و نباید به گونه ای باشد که خواسته و ناخواسته سبب تنش در سطح جامعه شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه تاکید کرد: برگزاری امر انتخابات یک کار جمعی و گروهی است و نباید جزیره ای عمل کنیم و همه باید در مسیر قانون گام بردارند.
قاسمی تصریح کرد: نمایندگان فعلی در ماه های منتهی به انتخابات باید بیشتر از دیگران قانون را رعایت کنند و نباید رفتاری داشته باشند که شائبه ای ایجاد کند زیرا حساسیت جامعه به عملکرد آنها بسیار زیاد است.
وی تاکید کرد: اموال و امکانات عمومی که در اختیار دستگاه ها و نهادهای مختلف قرار دارد نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد و یا به نفع کاندیداها یا جریانات سیاسی استفاده شود و در صورت مشاهده برخورد قضایی صورت خواهد گرفت و همه باید تلاش کنیم تا هیچ شک و شائبه ای در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.
۷۳۸۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.