محمد قاسمی روز چهارشنبه در نشست مشترک قضایی و انتظامی که به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: امنیت و احساس آرامش مقوله مهم اجتماعی و از دغدغه‌های جامعه است و دستگاه‌های مختلفی برای خلق آن همکاری و مشارکت دارند.
وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی نظم و امنیت در جامعه سعی دارد با اقدامات به موقع خود در راستای افزایش امنیت اجتماعی در سطح جامعه گام بردارد.
دادستان قزوین بیان داشت: اقدامات چند سال گذشته نیروی انتظامی قابل تقدیر است و مقام معظم رهبری نیز رضایت خود را از عملکرد این نیروی مردمی اعلام داشته اند اما این اقدامات تا رسیدن به نقطه مطلوب در امنیت و احساس امنیت باید ادامه داشته باشد.
قاسمی اظهار داشت: بخشی از ماموریت‌های نیروی انتظامی به صورت تکلیفی و به عنوان ضابط قضایی است که باید این وظایف به خوبی توسط نیروی انتظامی اجرایی و عملیاتی شود.
دادستان مرکز استان تاکید کرد: بخش دیگری از ماموریت‌های نیروی انتظامی در قالب خدمات انتظامی است که در این حوزه تنوع ماموریت وجود دارد و دادستان نیز به عنوان مدعی العموم در راستای احیای حقوق عامه وارد شده و مسائل را رصد می‌کند.
این مقام قضایی استان افزود: قوه قضاییه و نیروی انتظامی در خط مقدم رفتار و برخورد با مردم قرار دارند و باید عملکرد آنها در راستای خدمت رسانی آسان‌تر و احترام به حقوق مردم باشد.
قاسمی خاطر نشان کرد: دادستان به عنوان رییس ضابطان وظیفه آموزش را بر عهده دارد و در این راستا برنامه‌ها و دوره‌های متعددی را در راستای آموزش ضابطان با بهره گیری از توان کارشناسان قضایی و انتظامی در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: ضروری است که این دوره‌ها از سوی کارکنان نیروی انتظامی با جدیت دنبال شود زیرا هرچقدر بعد آموزشی تقویت شود بسیاری از مشکلات کاری برطرف خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه بسیاری از جرائم از فضای مجازی به فضای حقیقی انتقال یافته است، تاکید کرد: پلیس باید در این خصوص به خوبی وارد عمل شود و فعالیت‌های خود را با نگاه پیشگیرانه در جهت برخورد و جلوگیری از جرائم فضای مجازی تقویت کند.
قاسمی در ادامه یادآور شد: در سال جاری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و ضروری است در ماه‌های منتهی به پایان سال رصد خوبی نسبت به مسائل انتخاباتی به خصوص در فضای مجازی صورت گیرد.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.