استاندار قزوین روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان قزوین اظهار داشت: زحمات زیادی برای تنظیم بازار استان کشیده می‌شود ولی اگر این اقدامات با برنامه ریزی صورت نگیرد، نتیجه مورد نظر حاصل نخواهد شد.

هدایت الله جمالی پور افزود: در شرایط عادی، معتقد به تنظیم بازار توسط خود بازار هستیم ولی در این شرایط که امکان رقابت درست وجود ندارد باید دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت تولید و مصرف در بازار مداخله کنند.

وی با بیان اینکه بازار در این شرایط نمی‌تواند خود را تنظیم کند، گفت: باید جلسات ستاد تنظیم بازار با نگاهی معقول و منطقی تشکیل شود تا با تصمیم گیری صحیح، نتیجه مورد نظر در حوزه تنظیم بازار حاصل شود.

استاندار قزوین افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یکی از مطالبات اساسی مردم از مسئولان است.

وی اضافه کرد: جلسات این ستاد، ارتباط مستقیمی با حقوق مردم دارد و عملکرد درست مسئولان در جلسات آن به افزایش رضایت مندی مردم منجر خواهد شد.

استاندار گفت: همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد باید به این جلسه حساسیت ویژه ای داشته باشند و وظایف تعریف شده را به دقت مدیریت و نظارت کنند.

وی با بیان اینکه تصمیمات این جلسه اثر مستقیم بر زندگی، معیشت و حقوق مردم دارد، افزود: باید تصمیمات آن به صورت کارشناسی و دقیق اتخاذ شود و مدیران اجرای مصوبات آن را تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی خود بدانند.

 استاندار قزوین ادامه داد: از مدیران انتظار می‌رود با جهت گیری خاص و مطالعه دقیق در جلسات ستاد تنظیم بازار استان حضور یابند تا تصمیم‌گیری آنها به نفع مردم باشد.

جمالی پور اضافه کرد: سازمان‌ها برای خدمات‌دهی به مردم تاسیس شده‌اند و باید با مسئولیت پذیری نسبت به وظایف خود، بهترین تصمیمات را در راستای حقوق مردم اتخاذ کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: از همه مدیران خواهش می‌کنیم در این شرایط سخت، حقوق تولید کننده و مصرف کننده را مد نظر قرار داده و عدالت را میان ۲ طرف عرضه و تقاضا رعایت کنند.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی کشت و سیاست گذاری صحیح در این حوزه، گفت: در سال جاری مشکلاتی را در خصوص محصول گوجه فرنگی در سطح استان شاهد بودیم که لازم است سازمان جهاد کشاورزی در سال آینده با توجه به طرح آمایش کشاورزی در این حوزه سیاست گذاری کند.

استاندار قزوین ادامه داد: برنامه ریزی تولید محصولات کشاورزی باید منطقی‌تر شود چون کاشت یک محصول توسط همه کشاورزان موجب افزایش عرضه در بازار و کاهش تقاضا شده و در نهایت خسارت ملی به بار خواهد آورد.

وی گفت: از همه مدیران انتظار می رود که سیاست گذاری‌ها به صورت معقول و منطقی در چهارچوب ظرفیت‌ها صورت گیرد تا جلوی اتلاف سرمایه‌های ملی و ورود خسارت به استان و کشور گرفته شود.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.