آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر، افزود: یاری ایشان نسبت به امیرالمومنین شبیه یاری حمزه به پیامبر بود و پیامبر گرامی اسلام پیش از آن فرمودند قاتلان حمزه از گروه باطل خواهند بود.
آیت الله عابدینی افزود: معاویه پس از به شهادت رساندن عمار با وقاحت تمام حضرت علی(ع) را متهم به قتل او کرد به این بهانه که علی، عمار را به جنگ با ما هدایت کرد.
وی با بیان اینکه مومن باید چنین مکرها و فریب‌هایی را بشناسد، گفت: در فتنه ۸۸ هم از این حیله‌های معاویه‌ای استفاده کردند و امروز هم در عراق همین حیله‌ها را به کار گرفته‌اند تا انتقام آرامکو، سقوط پهپاد آمریکا و عملیات کوبنده نصر من الله را بگیرند.
عابدینی در ادامه به سالگرد هجرت امام خمینی (ره) از عراق اشاره کرد و گفت: رژیم منحوس بغداد تصمیم گرفت امام را از عراق اخراج کند بنابراین امام به سمت کویت حرکت کرد اما دولت کویت که یک دولت وابسته بود لیاقت میزبانی از این عالم مجاهد را نداشت و فرصت بزرگی را از دست داد.
این مسئول اضافه کرد: امام فرمودند اگر هیچ کشوری به من اجازه اقامت ندهد، در آب‌های بین‌المللی می‌مانم اما از رسالت و پیام خود دست نمی‌کشم و در نهایت نیز ایشان در فرانسه اقامت کردند تا انقلاب پیروز شد.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش‌های این نیرو در برقراری امنیت و نظم عمومی، گفت: نیروی انتظامی از مهمترین نیروهای تامین کننده امنیت در کشور است که در بسیاری از عرصه‌ها موفق بوده و عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذاشته است.
وی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سومار، گفت: امروز دیگر قدرت اسلام در عراق، سوریه، یمن و لبنان به گونه‌ای است که دشمنان فکر بمباران این سرزمین‌ها را هم نمی‌توانند در سر بپرورانند.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به سالروز وفات سلمان فارسی، گفت: این یار وفادار پیامبر اکرم(ص) به خاطر ایمان خود هجرت کرد تا دین حق را پیدا کند و رسول اکرم (ص) درباره وی فرمودند سلمان از ما است و هرکه او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است.
آیت الله عابدینی ادامه داد: پیامبر اسلام، سلمان را از زمره حامیان اسلام معرفی کرد و گفت هموطنان او اگر ایمان در ثریا هم باشد به آن سمت می‌روند.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین افزود: امروز درستی این فرموده پیامبر را می‌بینیم که مسلمانان ایرانی در غزه، بوسنی، سوریه و... به یاری اسلام می‌روند و بصیرت و جوانمردی دفاع از دین را دارند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز آغاز تهاجم نظامی آمریکا به افغانستان، گفت: یقین داریم افغانستان به زودی شرایطی پیدا خواهد کرد که آمریکایی‌ها دیگر نتوانند آنجا بمانند، همانطور که کم کم، کشورهای دیگر منطقه هم از لوث وجود آمریکا و اروپا خالی می‌شوند.
۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.