تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان استان به زودی آغاز می شود،اظهار داشت: پیش بینی می شود روزانه بیش از ۲۰۰ تن گوجه فرنگی به طور توافقی از کشاورزان استان قزوین توسط تعاون روستایی خریداری و تحویل کارخانجات رب در نقاط مختلف کشور شود.

این مسئول گفت: با شروع خرید توافقی گوجه فرنگی، این اقدام به کشاورزان اطلاع رسانی می شود و فعلا از آنها می خواهیم که به تعاون روستایی مراجعه نکنند.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده قیمت هرکیلو گوجه فرنگی که خرید توافقی می شود، با کسر هزینه جعبه حدود 900 تومان است البته هنوز این رقم نهایی نشده و احتمال تغییر آن وجود دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خرید توافقی گوجه فرنگی با توجه به تولید مازاد این محصول در سال جاری به پیشنهاد جهاد کشاورزی استان و موافقت وزراتخانه و با هدف حمایت از کشاورزان و حذف واسطه ها توسط تعاون روستایی انجام می شود.

این مسئول اضافه کرد: حدود ۲۰ درصد از محصول گوجه فرنگی تولیدی در قزوین در داخل استان مصرف می شود و سایر به کارخانجات رب و یا دیگر استان ها عرضه می شود.

امسال هفت هزار و ۹۹۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

پیش بینی می شود امسال در مجموع ۴۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان قزوین تولید شود.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.