سعید پور ایمانی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: استان قزوین با ۲ هزار فعال سایبری، نزدیکی به پایتخت و غنای فرهنگی جزو استان‌های پیشرو در بحث سواد رسانه ای است.
پور ایمانی افزود:در این راستا یکی از مهمترین برنامه‌های مرکز دیجیتال سواد رسانه، افتتاح نمایندگی انجمن سواد رسانه ایران در قزوین است که در راستای ترویج نحوه استفاده از رسانه‌ها انجام می‌شود.  
وی تاکید کرد: افزایش دسترسی کاربران به رسانه‌های تعاملی، موجب بروز آسیب‌های اجتماعی جدیدی در جامعه شده است که میزان سواد رسانه‌ای کاربران در جلوگیری از بروز آنها نقش بسزایی دارد.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر از سواد رسانه ای، به عنوان سواد جدید یاد می‌شود، گفت: با افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی نو پدید در جامعه بروز کرده و میزان سواد رسانه ای کاربران، در کاهش این نوع آسیب‌ها موثر است.
پور ایمانی افزود: سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از چشم‌اندازها است که به‌طور فعالانه برای قرار گرفتن در معرض رسانه از آنها استفاده می‌شود تا بتوان معنای پیام‌های رسانه‌ها را تفسیر کرد.
وی اظهار داشت: در گذشته سواد خواندن و نوشتن معیار حداقلی برای زندگی عادی به شمار می‌رفت، اما اکنون با تحولاتی که در حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات ایجاد شده، یادگیری مقدماتی و روش استفاده از سامانه‌های دیجیتالی به نیازی انکارناپذیر تبدیل شده است.
پور ایمانی تاکید کرد: سواد رسانه‌ای را می‌توان دسترسی، تجزیه، تحلیل و تولید ارتباط در شکل‌های مختلف رسانه‌ای و مصرف انتقادی محتوا دانست که دارای برخی فواید و برخی آسیب‌ها نیز هست.
این مسئول خاطر نشان کرد: سواد رسانه‌ای، مهارتی ضروری برای جوانان است تا در کنار استفاده از رسانه‌ها به خصوص اینترنت به عنوان یک رسانه تعاملی به سواد لازم برای استفاده از رسانه‌ها نیز مجهز شوند.
وی افزود: رسانه‌ها به صورت ناخودآگاه اثر بخشی مطلوب و نامطلوب دارند و متاسفانه در جامعه ما هیچ محدودیت سنی برای دسترسی به داده‌های اینترنتی برای گروه‌های سنی وجود ندارد.
در ادامه مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین به همراه اعضای حاضر از یک نمونه استارت آپ سواد رسانه ای در پارک علم و فناوری قزوین بازدید کردند.
۶۱۰۱*۷۳۸۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.