فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۵۸ فقره پرونده قضایی در این زمینه در اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل شده و در مرحله پیگیری قرار دارد.

سرهنگ بهرام ترکاشوند در تشریح جزییات این اقدام، گفت: ۴۳ هزار متر مربع از کل رفع تصرفات استان با ۴۲ فقره پرونده مربوط به نظارت و گشت نیروهای یگان حفاظت است که پس از مشاهده تصرف اراضی ملی وارد عمل شده و برای رفع آن اقدام کرده‌اند.

وی همچنین به اجرای حکم تبصره یک ماده ۵۵ قانون جنگل‌ها و مراتع کشور پرداخت و گفت: در این رابطه ۴۰ هزار متر مربع اراضی ملی با ۱۶ فقره پرونده که  حکم قضایی داشتند رفع تصرف شد.

ترکاشوند با بیان اینکه تصرف اراضی ملی در شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا بیشتر از سایر نقاط استان صورت گرفته است، اظهار داشت: در بیشتر این موارد درختکاری و تغییر حدود بین مستثنیات و اراضی ملی صورت گرفته است که باید با فرهنگسازی و آگاه کردن مردم برای پیشگیری از موارد مشابه اقدام شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین به وجود ۱۱ تیم گشت سیار و ثابت اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها با گشت موتوری در اراضی ملی و دولتی به عنوان نگهبانان اصلی منابع طبیعی محسوب شده و برای پیشگیری از تصرفات ملی و آتش سوزی در مراتع اقدام می‌کنند.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.