مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: هنوز سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت پاییزه گندم به استان اعلام نشده اما پیشنهاد ما در این خصوص ۹۲ هزار هکتار کشت آبی و ۴۲ هزار هکتار کشت دیم است.

وی اظهار داشت: معمولا ارقامی نزدیک به پیشنهاد استانها پس از بررسی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی به حوزه زراعت سازمان های استانی ابلاغ می شود.

این مسئول گفت: در سال زراعی قبل ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار از مزارع استان به کشت گندم آبی و ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: با این میزان کشت، برنامه پیش بینی شده کشت پاییزه در خصوص گندم به طور کامل و بیش از میزان تعهدات ابلاغی وزرات جهاد کشاورزی محقق شد.

اسماعیلی از جو و کلزا پس از گندم به عنوان بیشترین میزان سطح کشت پاییزه در استان قزوین یاد کرد و گفت: برنامه پیشنهاد شده برای کشت پاییزه جو در مزارع استان قزوین نیز ۲۴ هزار هکتار دیم و ۶ هزار هکتار آبی بوده است و منتظر ابلاغ سهمیه نهایی در خصوص کشت این محصول توسط وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: برنامه کشت پاییزه کلزا در استان قزوین نیز ۱۲ هزار هکتار تعیین شده و کشت محصول در حال انجام است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.