اصغر دانشیان روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه وضعیت نیروی انسانی در ادارات محیط زیست سراسر کشور مطلوب نیست، افزود: طبق توافق صورت گرفته با سازمان امور استخدامی کشور، قرار شده ۳۰۰ نیروی محیط زیست هر سال و سه هزار نفر تا ۱۰ سال آینده جذب سازمان شوند.

وی به مطالبه کارکنان محیط زیست مبنی بر پایین بودن دستمزدها اشاره کرد و گفت: حقوق دریافتی کارکنان محیط زیست در بین سازمان‌های دیگر در رده پایینی قرار دارد و باید برای رفاه حال این خدمتگزاران چاره‌ای اندیشیده شود.

دانشیان، محیط زیست را سازمانی مظلوم دانست و افزود: باید سطح رضایتمندی مردم را از این سازمان افزایش دهیم که در این میان نقش دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل استانی نیز بسیار سنگین است.

این مسئول با انتقاد از طرح احداث جاده قزوین به گیلان اظهار داشت: جاده قزوین به تنکابن هیچ منفعتی برای مردم الموت ندارد و جفایی که در حق محیط‌زیست این منطقه شده بی‌بدیل است.

دانشیان بر استفاده از ظرفیت‌های همه جانبه برای حل مشکلات زیست محیطی تاکید کرد و گفت: مسئولان باید از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه، بسیج و مردم استفاده کرده و برای فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی پسماند در طبیعت اقدام کنند.

معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست کشور به مشکلات زیست محیطی مناطق شمال پرداخت و گفت: بوی تعفن زباله و پسماند در نقاط شمالی کشور افزایش یافته و اگر این روند ادامه یابد در آینده فرزندان ما به جای صید ماهی در دریا باید نایلون و پلاستیک صید کنند.

دانشیان خاطرنشان کرد: در شرایطی که انسان‌ها برای تامین آب شرب دچار مشکل هستند باید به سمت توسعه پایدار حرکت کرده و سعی کنیم با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری شرایط را برای زندگی مطلوب انسان‌ها فراهم سازیم.
۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.