رییس فدراسیون بسکتبال روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان قزوین، اظهار داشت:تیم ملی بسکتبال ایران به عنوان بهترین تیم آسیا در جام‌ جهانی ۲۰۱۹، بالاتر از چین قرار گرفت و راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

رامین طباطبایی افزود: کسب این مقام، افتخار بزرگی برای بسکتبال کشور بود که حاصل برنامه ریزی و فراهم سازی زمینه‌های لازم برای بروز استعدادها و توانمندی‌های تیم ملی بود.

وی با بیان اینکه بسکتبال ایران بیش از این زمینه رشد و ارتقا دارد، افزود: قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در جام‌ جهانی ۲۰۱۹ آسیا و کسب سهیمه المپیک ۲۰۲۰ حاصل کار گروهی بود و باید از همکاری و تلاش وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی، رسانه‌ها و... در این زمینه قدردانی کرد.

طباطبایی افزود: باید از این ظرفیت و شرایط ایجاد شده به نحو بهتری استفاده کنیم تا بسکتبال ایران به توسعه بیشتری دست یابد.

این مسئول با تاکید بر تغییر در شیوه نگرش به بسکتبال، افزود:امروزه شیوه‌های نوینی بر این ورزش حاکم شده و بازیکنان و کادر فنی تیم‌های مطرح جهان در این رشته، روش‌های خود را در بازی تغییر داده‌اند بنابراین ما نیز باید با تغییر نگرش‌ها به تدریج خود را با تحولات جدید تطبیق داده و به استانداردهای جهانی این رشته نزدیک شویم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم انجام شده در این زمینه، تغییر در شیوه برگزاری مسابقات و رده‌های سنی بسکتبال ایران بود که نتیجه آن را طی سال‌های آینده در افزایش جذب تعداد بازیکنان و میزان برگزاری مسابقات مشاهده خواهیم کرد.

این مسئول اضافه کرد: فدراسیون بسکتبال برنامه‌های مناسبی را برای ایجاد تغییر در بسکتبال تدوین کرده است و امیدواریم با اجرای آنها شاهد افزایش میزان برگزاری مسابقات و  ارتقای دانش مربیان و داوران بسکتبال در سطح کشور باشیم.

این مسئول اضافه کرد: فدراسیون جهانی بسکتبال بر توسعه بسکتبال سه به سه تمرکز کرده و تلاش می‌کند آن را در المپیک توکیو وارد کند بنابراین ما نیز باید تلاش کنیم در هر پارکی، زمین بسکتبال سه به سه ایجاد کرده و این رشته ورزشی را وارد محلات و خانواده‌ها کنیم.

وی گفت:باید با آموزش و پرورش ارتباط بیشتری برقرار کرده و زمینه رشد بسکتبال سه به سه و پنج به پنج را فراهم آوریم.

رییس فدراسیون با بیان اینکه هیات بسکتبال استان قزوین فعالیت خوبی داشته و کمک کار فدراسیون در برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی بوده است، افزود:آماده هستیم میزبانی مسابقات بین المللی بسکتبال آسیا و غرب آسیا را به استان قزوین واگذار کرده و زمینه رشد بیشتر آن را در این استان مهیا کنیم.

وی گفت: بسکتبال قزوین در اکثر رویدادهای کشوری حضور داشته و رتبه‌های خوبی را کسب کرده و آینده خوبی پیش رو خواهد داشت.

طباطبایی اضافه کرد: بسکتبال سه به سه نیز در استان قزوین فعال شده و باید شرایط رشد بیشتر آن را فراهم کرد.

در پایان این مجمع حمیدرضا خانپور به عنوان رییس جدید هیات بسکتبال استان قزوین انتخاب شد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.