محمدحسین اسماعیلی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: فرهنگ همواره به عنوان هویت مردم یک سرزمین به شمار رفته و از اهمیت و جایگاه ارزشمندی نیز در جوامع مختلف برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای توسعه پایدار باید به دنبال توسعه فرهنگ خود باشد و در غیر این صورت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.
به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال یک مدل فرهنگی - اسلامی بر مبنای ارتباط مدیریت رحمانی است و نیروی انسانی نیز به عنوان محور مادی و معنوی این مساله به طور جدی مورد توجه قرار دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: طی چهار دهه گذشته حرکت‌های خوبی در حوزه فرهنگ کشور به وقوع پیوسته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی پیش رو داریم.
اسماعیلی با بیان اینکه امروز ما از هر جهت مورد تهاجم بیگانگان قرار داریم،تاکید کرد: به خصوص در حوزه فرهنگ با توجه به نفوذ و گسترش بخش ارتباطات و فضاهای مجازی که کوچکترین اتفاقی را در کمترین زمان ممکن به سراسر جهان منتشر می‌کنند باید برنامه‌های جامع و قاطع تری داشته باشیم.
این مسئول فرهنگی یادآور شد: قزوین با بیشینه غنی فرهنگی و دینی خود و تعدد و تکثر فعالیت‌های فرهنگی در زمینه فرهنگ نیازمند برنامه‌ریزی جامع و مدون تری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ضمن اجتناب از موازی کاری‌ها، گام‌های موثر و سازنده‌ای را باید با توجه به ظرفیت‌های استان برداشت و در این راه نیز همدلی و وفاق ملی را باید سرلوحه کارهای خود قرار داد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.