هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، مساله فرهنگ در جامعه را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: مهم تر از این مولفه عناصر توسعه آن هستند تا جایی که برای توسعه پایدار باید به دنبال توسعه فرهنگ باشیم چرا که خوشبختی هر جامعه در گرو فرهنگ آن اس
هدایت الله جمالی پور افزود: علت اینکه بسیاری از کشورها نتوانسته‌اند مسیر توسعه را طی کنند بی توجهی آنان به مسایل فرهنگی بوده و امروز هم دشمنان برای به تسخیر درآوردن کشور اهداف و آرمان های ما را با مسایل فرهنگی مورد هدف قرار داده‌اند.
وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم بعد از جنگ تحمیلی و شکست دشمنان، آنها با تهاجم فرهنگی سعی داشتند تا کشور ما را از اهداف خود دور کنند و رهبر معظم انقلاب نیز به خصوص در اواسط دهه ۷۰ به این مساله بسیار تاکید داشتند.
استاندار قزوین یادآور شد: اگرچه کشورهای توسعه یافته با پیوست فرهنگی به ارزش‌های اجتماعی به رفاه رسیدند اما با توجه به کم رنگ بودن نقش دین در جامعه، دچار بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحطاط‌ها شدند.
به گفته وی، برای اینکه جامعه‌ای به توسعه دست یافته و به اهداف از پیش تعیین شده برسد باید به عناصر فرهنگی خود براساس ارزش‌های دینی توجه کند.
جمالی‌پور، ارزش‌های دینی و اجتماعی را مکمل هم دانست و گفت: اگر به هر یک از این موارد توجه نشود با مشکل روبرو خواهیم شد و هنر مدیران باید همسان سازی این مولفه‌ها در کنار هم و شناساندن صحیح آن به جامعه باشد تا در نهایت موفق به زدودن ناهنجاری‌های موجود باشیم.
وی با اشاره به اینکه لایه های پنهان موجود در جامعه باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، افزود: هرگونه غفلت در این زمینه باعث فراگیری ناهنجاری‌ها در جامعه می شود و ضمن همراهی سایر جریان‌ها، جمع‌آوری آن در آینده سخت و مشکل آفرین خواهد بود.
جمالی پور اضافه کرد: ارزش‌های اجتماعی برگرفته از ریشه جامعه است و اگر جامعه‌ای دچار گسست و تضاد، به خصوص در عرصه سیاسی شود اصل‌ها فراموش و موضوعات فرعی جای آن را خواهد گرفت و همین غفلت باعث نفوذ می شود و مسیر جامعه نیز تغییر می‌یابد.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه جامعه امروز نیاز به آرامش دارد، تاکید کرد: در سایه آرامش، همدلی و درک درست سیاسی از جامعه و رفتارهای منطقی می توان در برابر همه ناهنجاری‌های فرهنگی ایستادگی کرد و در دوران جنگ تحمیلی نیز آن چه باعث ایستادگی ما در برابر جبهه کفر شد، وحدت و انسجام بود.
جمالی‌پور با تاکید بر اینکه مصوبات هر جلسه شورای فرهنگ عمومی باید تدوین و ابلاغ شود، گفت: اگر خود را یک خانواده ندانیم و برنامه‌هایمان را در قالب اهداف از پیش تعیین شده پیش نبریم به طور قطع تهاجم فرهنگی دشمن ما را از پای در خواهد آورد.
۸۰۵۴*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.