زهرا اربابی روز یکشنبه در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: آموزش به عنوان یک اصل مهم در توسعه هر سازمانی مورد توجه قرار گرفته و دغدغه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه افزود:همواره سازمان‌ها برای آموزش متحمل هزینه شده و آموزش گیرندگان ساعاتی را در این زمینه سپری می کنند اما باید پرسید آیا این دوره‌ها همیشه مفید بوده و در ارتقای سطح بهره‌وری و دانش در سازمان و توسعه یادگیری پایدار موثر بوده اند؟

وی اضافه کرد:توسعه فضای فیزیکی برای آموزش نیز از مباحثی است که باید متناسب با زمان و ماموریت سازمان به آنها پرداخته شود و امیدواریم در این همایش به این مطالبات پاسخ‌های لازم داده شود.

اربابی با تاکید بر اهمیت آموزش در نظام توسعه کشور، گفت: آنچه در نظام برنامه‌ریزی توسعه به عنوان مهمترین ابزار برای کارشناسان برنامه‌ریزی اهمیت بسیاری دارد، شایستگی کارشناسان در سیاستگذاری است.

وی گفت: سیاستگذاری به عنوان قلب نظام برنامه ریزی بوده و شامل سه مرحله سیاست پژوهی، اجرا پژوهشی و نظارت پژوهی است.

این مسئول گفت: کسب شایستگی‌های لازم توسط کارکنان فقط از طریق آموزش امکان پذیر است که این موضوع نشان می‌دهد آموزش چقدر می‌تواند در برنامه ریزی موثر باشد.

 وی با تاکید بر ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در نگرش‌های کارشناسان برنامه‌ریزی، افزود: تجارب ملی و بین المللی نشان می‌دهند که موفقیت نظام برنامه ریزی توسعه در هر کشوری حاصل موفقیت در سیاستگذاری‌ها است و موفقیت در سیاستگذاری‌ها حاصل آموزش به جا برای کارشناسان خواهد بود و باید به آن توجه ویژه داشت.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.