معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور روز یکشنبه در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: نقطه مرکزی در شاکله نظام‌های منابع انسانی در دستگاه‌های اجرایی، آموزش و توانمندسازی کارکنان و مدیران است.

صدرالدین صدری اضافه کرد: سیاست‌های کلی آموزش و توانمندسازی کارکنان و مدیران دستگاه‌ها برگرفته از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده که در سه بند به آنها اشاره شده است.

وی اضافه کرد: در بند چهار سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر دانش‌گرایی و شاسته سالاری در نصب و ارتقای مدیران تاکید شده است که در این راستا کانون‌های ارزیابی مدیران برای آموزش و توانمندسازی طراحی و راه اندازی شده و گواهینامه‌های شایستگی لازم برای آنها صادر می‌شود.

این مسئول گفت:در بند پنج سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه رشد معنوی برای منابع انسانی دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و باید از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز علمی و بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های موجود در آموزش مدیران، افزود: توجه نکردن به مهارت‌های آینده مورد نیاز برای مدیران و کارکنان دستگاه‌ها یکی از این آسیب‌ها است در حالیکه باید این موضوع را در آموزش‌ها با جدیت بیشتری مورد توجه قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق اصول مدیریتی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه آموزش کارکنان است که باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد، افزود: توسعه آگاهی‌ و دانش، ایجاد مهارت و نگرش عمومی در کارمندان، تربیت و توسعه مدیران حرفه‌ای و ایفای نقش‌ها و وظایف مدیریتی از جمله اهداف آموزش و توانمندسازی کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

وی اضافه کرد: سرمایه‌های انسانی از جمله مهمترین سرمایه‌های سازمان‌ها هستند و با توجه به توسعه فناوری‌ها باید آموزش‌های لازم برای بهره گیری نیروی انسانی از این فناوری‌ها فراهم شود.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه مدیران در حوزه آموزش به دو دسته حرفه ای و سیاسی تقسیم می شوند، افزود:در آموزش کارکنان تنها به مدیران حرفه ای توجه شده و مدیران سیاسی مورد توجه قرار نمی گیرند که این یک آسیب در حوزه آموزش است.

وی گفت: قانون جامع خدمات کشوری، مدیران سیاسی را تعریف کرده است که معمولا برای آنها آموزش‌های مدیریتی پیش بینی نمی‌شود و باید این آسیب را رفع کرد.

صدری اضافه کرد: مدیران حرفه ای نیز به چهار دسته مدیران عملیاتی، پایه، میانی و ارشد تقسیم می‌شوند که باید متناسب با نیاز آنها برنامه‌های مختلف آموزشی را طراحی و اجرا کرد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.