رییس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین روز یکشنبه در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: ۲۲ درصد مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین از زنان و ۷۸ درصد از مردان هستند که سهم مدیریتی بانوان در سال‌های اخیر با تاکید دولت افزایش یافته است.

ابوالفضل یاری ادامه داد:از حیث سنی بیش از ۸۰ درصد مدیران استان دارای رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال هستند و ظرفیت‌های لازم برای آموزش آنها فراهم شده است.

وی گفت: در ۸۲ دستگاه اجرایی استان قزوین ۳۲ هزار و ۵۳۰ کارمند فعالیت می‌کنند که ۱۴ هزار و ۲۴۳ نفر آنها معلم و هزار و ۵۶۷ نفر مدیر هستند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اضافه کرد:از مجموعه مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان ۶۸ درصد استخدام رسمی و ۱۴ درصد پیمانی بوده و از حیث مدرک تحصیلی نیز ۵۴ درصد دارای لیسانس، ۱۴ درصد فوق لیسانس و سه درصد دارای دکتری هستند.

این مسئول افزود:از مجموعه مدیران استان ۴۳ درصد در ستاد استان و ۳۸ درصد در شهرستان‌ها حضور دارند و از نظر جنیست نیز ۴۵ درصد نیروهای استان از زنان و ۵۵ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی گفت: در حوزه آموزش بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره‌های مدیریتی شغلی و عمومی در استان برگزار شده و سامانه آموزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نیز طراحی و اجرا گردید.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه داد:سال گذشته ۳۱۹ انتصاب در استان صورت گرفته است که ۴۶ درصد منصوب شدگان، پست کارشناسی ارشد و ۴۴ درصد پست کارشناسی داشته اند.

یاری اضافه کرد: ۹۸ درصد مدیران منصوب شده در سال گذشته از خود دستگاه‌های اجرایی استان بوده اند که نشان می‌دهد در انتصاب‌ها به شایسته سالاری توجه شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ تنها ۳۷ درصد منصوب شدگان نسبت به اخذ گواهینامه شایستگی‌های عمومی از کانون‌های ارزیابی اقدام کرده‌اند و تنها ۲۰ درصد دستگاه‌های استان شایستگی‌های اختصاصی را برای انتصاب نیروها به مشاغل مدیریت حرفه ای تدوین نموده اند.

یاری ادامه داد: اگر مدیران فرایندهای کانون های ارزیابی را به درستی طی نکرده باشند آموزش پذیر نخواهند بود بنابراین از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در انتصاب‌ها حداقل شرایط لازم را رعایت کنند.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.