هدایت الله جمالی پور عصر یکشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونان این دستگاه با اشاره به سهم گردشگری در اقتصاد ملی کشورها،گفت: امروزه صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشورها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد به طوری که درآمد حاصل از حوزه گردشگری به درآمدهای نفتی کشورها نزدیک می شود و در کشور ما نیز استانهایی که به گردشگری توجه ویژه دارند گردش مالی اقتصادی حاصل از درآمدهای این حوزه منجر به سرمایه گذاری و رونق اقتصادی آن استان شده است .  

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت جذب بیشتر گردشگران به استان،ادامه داد: باید با استفاده از تبلیغات در جاده های مواصلاتی و معرفی ظرفیتها فرصتی فراهم شود تا مسافرانی که درمحورهای استان تردد می کنند قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمایند .

وی افزود : در مورد بافت تاریخی قزوین نیز باید با برنامه ریزی جامع و دقیق و همراهی و تعامل دستگاه های ذیربط طرح تفضیلی مبتنی بر ظرفیتهای میراثی تهیه شود و هرگونه اقدامی در این محدوده  اعم از ساخت و ساز ، مقاوم سازی و .. باید مطابق با الگوهای تاریخی و حفظ منظر میراثی صورت گیرد.
جمالی پور تاکید کرد : منظور از حفاظت و نگهداری آثار تاریخی عدم استفاده از ظرفیت این آثار نیست بلکه باید با مرمت و باززنده سازی آنها مطابق با ضوابط و مقررات بافت تاریخی منظری زیبا برای بازدید گردشگران ایجاد نمائیم 
استاندار قزوین با بیان اینکه گردشگری استان مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت : باید با ایجاد فرصتهای سرمایه‌گذاری و تقویت زیرساختهای گردشگری تغییر و تحول جدی در حوزه گردشگری استان صورت بگیرد تا با رویکرد توسعه متوازن بتوانیم درکنار صنعت و کشاورزی از عواید اقتصادی حوزه گردشگری بهره مند شده و شاهد شرایط جدیدی در استان باشیم .

در این نشست علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نیز به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در حوزه های سه گانه  و طرح مشکلات و چالش های مرتبط با  با باغستان سنتی قزوین ، بافت تاریخی ، ثبت جهانی آثار ، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ... پرداخت.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.