معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین روز چهارشنبه با اشاره به ضرورت مقابله با فساد برای کاهش تخلفات ساختمانی افزود: ارتقای کیفیت زندگی شهری نیازمند همراهی اقشار مختلف فعال در صنعت ساختمان و همچنین دستگاه‌های مرتبط با موضوعات شهری است.

 محسن اسماعیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازنگری و اصلاح نحوه ارائه خدمات اجرای ساختمان در قزوین گفت: اعمال نظارت دقیق و گسترده بر عملکرد مهندسان، شناسایی متخلفان و معرفی آنها به شورای انتظامی ساختمان استان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط، مقابله با فساد و امضا فروشی و واقعی نمودن خدمات مهندسی در حوزه اجرای ساختمان از جمله اقدامات صورت گرفته برای اصلاح نحوه ارائه خدمات در این حوزه بوده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به نظارت عالیه بر ساخت و سازها،  افزود:۲۶۰ طرح به مساحت ۱۹۲ هزار متر مربع، شامل ساخت و سازهای بخش خصوصی و همچنین نهادهای عمومی غیر دولتی به منظور کاهش تخلفات ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت، مورد نظارت قرار گرفتند.

اسماعیلی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون راهبری و نظارت بر برگزاری ۳۳ دوره آموزشی تخصصی برای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی انجام شد و هزار و ۴۴۰ گواهی برای شرکت کنندگان صادر شد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین بر برگزاری همایش‌های تخصصی نظارت دقیقی صورت گرفت و ۸۲ گواهی برای شرکت کنندگان صادر شد.

وی بیان داشت: ساماندهی و بازنگری در نحوه ارائه خدمات توسط شرکت های خدمات فنی و آزمایشگاهی در استان و صدور هشت مجوز فعالیت خدمات آزمایشگاهی با اشتغالزایی برای ۳۴ مهندس و نیز تلاش برای بهره گیری از خدمات با کیفیت آزمایشگاه‌های ساختمانی و اعمال نظارت مستمر بر عملکرد آنها از دیگر اقدامات این معاونت است.

اسماعیلی افزود: با هدف ارتقای ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی ۱۰ دوره الزامی آموزش‌ اچ. اس. ای برگزار شد و ۵۱۵ نفر از مهندسان، به منظور کاهش حوادث کارگاهی آموزش دیدند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان،  افزود: برگزاری مسابقه نشان جشنواره ساختمان‌های برتر، مسابقه سراسری عکاسی با موضوع سیما و منظر شهری، مسابقه دانشجویی طراحی با موضوع طراحی ویلا به منظور تاثیر گذاری بیشتر بر جامعه دانشگاهی، هنرمندان و ... برگزار و نظام تشویق برای مهندسان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان ایجاد شد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت، جلسات کمیسیون ماده پنج، کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی، کمیته سیما و منظر شهری و کارگروه و جلسات هیات چهار نفره استان به طور مستمر تشکیل شده و فعالیت‌های کارشناسانه به منظور امور شهرسازی و معماری، شناسایی مشکلات ساخت و ساز استان و ایجاد روند تصمیم سازی به جهت مرتفع نمودن مشکلات به انجام رسیده است.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.