حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت الهی روز دوشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی در استان قزوین به ثبت رسیده که از این بین حدود ۱۸۰۰ هیات فعال هستند.

وی اظهار داشت: از بین هیات های مذهبی فعال، بیش از ۱۶۰ هیات مذهبی در ایام محرم و برای عزاداری سالروز شهادت امام حسین (ع)د دارای دسته جات بوده و اقدام به برپایی کاروان های مذهبی می کنند.

این مسئول ادامه داد: این هیات ها با برپایی مجالس روضه خوانی،نوحه خوانی، مقتل خوانی، زیارت عاشورا، محفل انس با قرآن، تعزیه و سخنرانی در باب قیام کربلا در خدمت محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین همچنین گفت: علاوه بر فعالیت هیات های مذهبی، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این روزها در نقطه نقطه استان قزوین همچون سالهای گذشته هزاران مجلس سوگواری را در ایام دهه محرم برای شهادت سیدالشهدا و یاران وفادارش به صورت خودجوش برپا ساخته اند.

وی همچنین یادآور شد: در محرم امسال ۱۲۰۰ مبلغ مذهبی از استان قزوین و همچنین استان های قم و خراسان رضوی برای مشارکت در برپایی آئین های مذهبی ویژه این ماه به نقاط مختلف استان اعزام شده اند.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.