کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای از شب گذشته زبانه‌های پرفشار وارد استان شده و تا اواخر هفته آینده نیز در منطقه مستقر خواهد بود.
مریم بهروزی تصریح کرد: بر همین اساس برای امروز و فردا انتظار وزش بادهای به نسبت شدید در سطح استان پیش بینی شده که این مساله در شهرهایی که در کانال بادی قرار دارند شدیدتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امروز و فردا شیب تند روند کاهش دما در سطح منطقه وجود دارد، تصریح کرد: روند کاهش دمای استان تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی شده و همچنین تا سه روز آینده نیز برای ارتفاعات استان پدیده مه و احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد شب گذشته در تاکستان به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید، تاکید کرد: به شهروندان قزوینی نیز توصیه می شود برای روز دوشنبه و هنگام خروج از منازل خود از البسه گرم استفاده کنند.
نجفی خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته آوج با ۱۰ و بویین زهرا با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای به ترتیب خنک‌ترین و گرم ترین مناطق استان قزوین بودند.
وی اضافه کرد: دمای هوای قزوین نیز در مدت یاد شده ۱۳ تا ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر بود و امروز نیز با کاهش هشت درجه ای به ۲۶ درجه خواهد رسید.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.