نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین روز چهارشنبه در دیدار با هادی میرزائی مدیر عامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور که در دفتر ایشان برگزار شد، افزود:استان قزوین از نظر تعداد میراث فرهنگی، آمار بسیار بالایی دارد و به همین خاطر باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی،  تعامل میراث فرهنگی را با نهادها و سازمان‌های مختلف، ضروری و گره‌گشای بسیاری از مشکلات دانست و بیان کرد: تعامل میراث فرهنگی با حوزه‌های علمیه و اوقاف برای حفظ و استفاده درست و مؤثر از میراث فرهنگی، ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خیلی وقت‌ها میراث فرهنگی به خاطر اینکه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، حیاتشان به خطر می‌افتد یا از بین می‌روند بنابراین سر و سامان دادن به این عرصه باید با نگاه همه جانبه صورت بگیرد.
وی به مشکلات برخی از مردم با میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برخی از مردم با آثار تاریخی مشکلاتی دارند که کار را برای آنها بسیار سخت و پیچیده می‌کند و ضروری است حل مشکلات آنها در دستور کار مسئولان میراث قرار بگیرد.
آیت‌الله عابدینی به مشکل پارکینگ مسجدالنبی (ص) نیز اشاره کرد و گفت: بسیار حساس هستیم که به میراث فرهنگی آسیبی وارد نشده و آن را برای آیندگان حفظ کنیم اما اعتقاد داریم می‌شود با حفظ صلاحیت و ماندگاری مسجد، مشکلات آن را حل کرد.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.