مریم بیدخام روز شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری و مداخله در مصرف مشروبات الکلی که ویژه کارشناسان سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به همان میزان که موضوع آسیب‌های اجتماعی درهم تنیده و پیچیده است، به همان مراتب نیز وظیفه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برعهده یک دستگاه خاص نیست و همه دستگاه‌ها باید مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با جامعه هدف مشخص و ایجاد حساسیت در جامعه و خانواده‌ها می‌تواند در کنترل آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

بیدخام با بیان اینکه استفاده از مشروبات الکلی از آسیب‌های پنهان جامعه به شمار می‌رود، گفت: استفاده از این ماده تبعات و جرائم سنگینی مانند تصادف رانندگی، خشونت‌های خانگی، کودک آزاری، طلاق، تجاوز و بسیاری از موارد دیگر را به دنبال دارد.

این مسئول برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اصلاح باورهای غلط به ویژه برای نوجوانان و جوانان را مهم عنوان کرد و گفت: تبلیغات منفی مانند اعتیاد آور نبودن مشروبات الکلی، شادی بخش بودن آن و ... از مواردی است که باید در این کارگاه‌ها اصلاح شوند.

به گفته بیدخام آثار مخرب مصرف الکل در سلامتی جسم و روح ثابت شده است و امروزه پزشکان عامل افسردگی و انحرافات اجتماعی را در مصرف این ماده می‌دانند.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: مشارکت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با این آسیب، فرهنگ سازی به موقع، توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت جوانان می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.