رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم گفت: تقارن تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی با ماه محرم در روز آخر هفته فرهنگی قزوین بی سبب نبوده است چون این عالم جلیل القدر سال‌های زیادی از عمر خویش را در راه دین گام برداشته و تلاش‌های ارزنده‌ای در این زمینه داشته است.
حکمت الله داودی ادامه داد: امسال برای دومین سال پیایی مراسم تجلیل از علما در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا همزمان با نکوداشت هفته قزوین از بزرگان، مفاخر، اندیشمندان و علمای استان تجلیل شود.
وی اظهار داشت: سال گذشته از آیت الله محمدی تاکندی تقدیر شد و امسال از حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی که  سالیان سال در حوزه علمیه قزوین جزو مبارزان طاغوت بود تجلیل به عمل آمد.
داودی با بیان اینکه ما باید بزرگان را در تمام حوزه‌های فرهنگی تجلیل کنیم، تصریح کرد: حجت الاسلام ابرهیمی در سال ۹۲ جزو چهره‌های ماندگار قزوین مورد تجلیل قرار گرفت و امسال در راستای برگزاری تجلیل از علما برجسته استان برنامه بزرگداشتی برای وی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین ابو الشهید محدث معاصر سید موسی ابراهیمی در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی، در یک خانواده مذهبی در قزوین دیده به جهان گشود.
وی پس از دوران کودکی و اتمام دروس ابتدایی، سال ۱۳۴۵ وارد حوزه علمیه قزوین شد و دروس مقدماتی را در محضر علمای اعلام شیخ ابراهیم امیری، آیت الله حاج سید جلیل زرآبادی و آیت الله حاج شیخ حسن شالی سپری نمود.
حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی در جریانات سیاسی سال ۱۳۵۷ به خاطر مبارزه علیه رژیم پهلوی، تحت تعقیب قرار گرفته و ناچار به شهر مقدس قم هجرت کرد.
سرپرست مدرسه علمیه صالحیه و مدرسه علمیه شیخ الاسلام،مسئول روابط عمومی و مسئول آموزش سپاه پاسداران قزوین،تدریس در حوزه علمیه صالحیه، شیخ الاسلام و امام صادق (ع)، مدیریت حوزه علمیه امام صادق (ع) و حوزه علمیه کوثر ویژه خواهران و تالیف و تحقیق از جمله سوابق این محدث معاصر است.
۷۳۸۹*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.