مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: به کارفرمایان در ازای جذب یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰ میلیون و تا سقف 2 هزار میلیون ریال برای پنج نفر تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می شود.

علیرضا وارثی افزود: میزان تسهیلات خوداشتغالی که تا سال گذشته به هر معلول متقاضی پرداخت می‌شد، ۲۰۰ میلیون ریال  بوده که این اعتبار درحال حاضر به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: اعتبار تسهیلات بانکی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۱۸۸ میلیارد ریال است که بر اساس ضوابط به مددجویان متقاضی واجد شرایط پرداخت می شود.

وارثی ادامه داد: این وام به تمام اقشار جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله افراد دارای معلولیت بانوان سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی،افراد بهبود یافته از اعتیاد تعلق می گیرد و افراد قبل از درخواست وام باید آماده سازی شغلی توسط تیم تخصصی و کارشناسان بهزیستی داشته و حتما در دوره های آموزش کسب و کار سازمان فنی و حرفه ای شرکت کرده باشند.

مدیرکل بهزیستی قزوین همچنین گفت: کارفرمایانی که نسبت به به کارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می کنند، حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می شود.

این مسئول یادآور شد: مشکل و دغدغه اصلی ما در تامین  اشتغال مددجویان، مهارت نداشتن و آموزش ندیدن آنها است که باید با همکاری سازمان ها و نهادهایی چون فنی و حرفه ای زمینه مهارت آموزشی آنها را فراهم کرد.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: در این راستا در سال جاری تقویت تعامل با فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی را دنبال می کنیم و هم اکنون نیز مذاکرات لازم برای عقد تفاهم نامه با این دستگاه ها انجام شده است.

۷۳۸۸*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.