معاون میراث فرهنگی استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت:در مرحله جدید مرمت دولتخانه صفوی قزوین، رواق‌های موجود در هسته مرکزی این مجموعه با مرمت و بازسازی بدنه آجری، اجرای کانال‌کشی، تثبیت و مرمت کاربندی‌ها، اجرای بامسازی، اجرای کانال کشی و آجر تراشی کل رواق تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل انجام خواهد شد.
امیر ارجمند افزود: احیای مجموعه دولتخانه صفوی قزوین از طرح‌های مهم و اولویت دار میراث فرهنگی استان است و امیدواریم با مرمت و ساماندهی بخش‌های آسیب دیده این مجموعه با شکوه تاریخی بتوانیم گام موثری در مسیر حفاظت و نگهداری از آن برداریم.
معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت : مجموعه دولتخانه صفوی یکی از مهمترین محوطه‌های تاریخی – فرهنگی شهر قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و ساماندهی و مرمت بخش‌های آسیب دیده این اثر ارزشمند برای حفظ و نگهداری آن بسیار مهم است.
‌مجموعه باغ صفوی یا دولتخانه صفوی اثری تاریخی مربوط به دوره صفویه و قاجار با مساحتی بالغ بر ۶ هکتار در مرکز شهر قزوین، یکی از مهمترین و ارزشمندترین مجموعه های تاریخی قزوین و از یادگاران پایتختی این شهر در قرن نهم هجری قمری به شمار می رود.
دولتخانه صفوی از چندین بخش به نام‌های سر در عالی قاپو، عمارت نادری، عمارت پهلوی و عمارت قاجاری، گراند هتل، کاخ چهلستون، موزه قزوین، بقعه پیغمبریه و مدرسه امید تشکیل شده است.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.