عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین با گرامیداشت یاد همه شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و شهدای گمنام افزود: تجلیل و بزرگداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر تنها یک مراسم برای گرامیداشت آنها نیست بلکه فرصتی برای پرسیدن این سوال از خودمان است که چقدر و چرا از آنها فاصله داریم و برای برون رفت از شرایط دشوار امروز چه راهی را باید برویم.

این مسئول در ادامه گفت: سال ۱۳۶۰ در تاریخ انقلاب اسلامی یک سال عجیب است تا جایی که فقط یک حادثه آن می توانست یک نظام قدیمی و ریشه دار را از هستی ساقط کند اما نظام ما چون مردمی و الهی بود در مقابل این دسیسه ها مقاومت کرد و ماندگار شد.

وی اضافه کرد: در آن سال در حالی که رزمندگان ما نه تنها مقابل رژیم صدام بلکه در برابر همه دنیا ایستاده و از نظام و انقلاب و ناموس ملت دفاع می کردند در جای جای کشور صحنه های ترور و ایجاد وحشت از سوی منافقان، خواب آرام را از مردم ما گرفته بود اما غیرت و حمایت آنان را از نظام نگرفت.

زاهدی ادامه داد: حادثه ۳۰ خرداد سال ۶۰، ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه، حادثه هفتم تیر که سرمایه های عظیم ملت ایران را گرفت و  انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رییس جمهوری و نخست وزیر ایران در هشتم شهریور بخشی از حوادث مهم این سال بود که هر کدام تاثیرات خود را تا به امروز بر کشور ما گذاشته است.

وی همچنین گفت: هیچ کشور دیگری چنین تجربه ای ندارد که مجموعه دولت های آن از عالی ترین مقام تا پایین ترین سطح به شهادت رسیده باشند و این نشان می دهد مردم ما در همه سطوح  برای نظام سرمایه گذاری کرده اند. 

استاندار قزوین با بیان اینکه در بررسی انقلاب های ضد استبدادی هیچ انقلابی به میزان انقلاب اسلامی ایران مردمی نبوده است،افزود: این سرمایه با خون شهدا به دست آمده و تداوم آن نیز با ایستادگی مردم و پیروی از ولایت فقیه محقق می شود. 

زاهدی اظهار داشت: امروز به مدد وجود مبارک رهبر معظم انقلاب با وجود همه دسیسه ها که دشمن و نظام سلطه با تمام ظرفیت علیه ایران چیده اند با پایداری و وحدت مردم این مرحله را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

در پایان این مراسم از چند تن از خانواده های شهدای کارمند استان قزوین تجلیل شد.

استان قزوین دارای ۶۳ شهید کارمند است.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.