حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین به آغاز هفته دولت و جایگاه والای شهیدان باهنر و رجایی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات دولت، تولید ۹۸ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل است که این بی‌نیازی به خارج باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

وی افزود: در هفته دولت نباید از خدمات دولتمردان تنها به صورت یک طرفه تقدیر کرد بلکه باید در کنار تقدیر، انتقادات را نیز مطرح کرد چون مردم در چندسال گذشته سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شده‌اند.

امام جمعه موقت استان قزوین تغییر سیاست خارجی دولت نسبت به کشورهای غربی و آمریکا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نگاه دولت نسبت به برجام و سیاست خارجی در قبال کشورهای غربی و آمریکا تغییر کرده که بسیار تحول پسندیده‌ای است.

قابل به تاکیدات رهبر انقلاب در زمینه جلوگیری از واردات، حفظ ارزش پول ملی، حمایت از تولید کننده و اصلاح نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کنیم که رهبر انقلاب تاکید کرده باید تفکر جهادی در این حوزه‌ها گسترش یابد و یقین داشته باشیم که هرجا انقلابی وارد عمل شویم، موفق و پیروز خواهیم شد.

امام جمعه موقت استان قزوین در ادامه سخنان خود به شهیدان لاجوردی، اندرزگو و عراقی اشاره کرد و گفت: این شهیدان پرچمداران انقلاب و نظام اسلامی بوده اند که به مناسبت آنها این هفته به نام اصناف نامگذاری شده تا زحمات و تلاش های اقشار جامعه برای پیروزی اسلام نشان داده شود. 

قابل همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این ایام باید از هرگونه تهمت ناروا و برچسب زدن‌های بی مورد به افراد پرهیز شود و یک مومن بنا بر دستور قرآن کریم نباید هرگز در دام این نوع رذایل اخلاقی گرفتار شود.

وی همچنین اظهار داشت: متاسفانه برخی احساس می‌کنند که با تمسخر خواهر و برادر دینی می‌توانند به اهداف مورد نظر خود دست یابند، اما بدانند که این عمل به شدت از سوی قرآن نهی شده و این رذیله باید در کنار غیبت، بدبینی و سرکشی در زندگی دیگران از بین برود.

امام جمعه موقت استان قزوین به زندگی هارون الرشید اشاره کرد و یادآور شد: این خلیفه عباسی اگر چه خود را منتسب به پیغمبر اسلام می‌دانست، اما در بغداد عیاشی‌های بسیاری داشت و ما باید از تاریخ‌ درس گرفته و از نفاق و دورویی پرهیز کنیم. 

۹۹۲۵*6101

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.