امیر سرتیپ شاهرخ شهرام روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین گفت: امروز اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی محصول تولید بومی و تلاش جوانان کشور است و سامانه‌های پدافند هوایی ایران تنها در چند کشور جهان نمونه دارند.

وی افزود: بهره مندی از الگوریتم رمز دار در سامانه‌های دفاعی، ساخت بیسیم های امن دیجیتال، تجهیزات کاهش دهنده توان رزمی دشمن، نقطه زنی مکان‌های مورد هدف و استفاده از  سامانه‌های موشکی زمین به زمین و زمین به هوا از مهمترین دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی است.

شهرام همچنین گفت: هنگام ورود سامانه اس ۳۰۰ به کشور فکر ساخت این سامانه در ذهن فناوران دفاعی کشور قرار گرفت و کار تا جایی پیش رفت که در یک بازه زمانی مشخص توانستیم سامانه‌ای قوی تر از آن را در چند روز گذشته با حضور رئیس جمهوری رونمایی کنیم.

این مسئول به دستاوردهای بومی کشور در زمینه دفاعی اشاره کرد و گفت: امروز وزارت دفاع با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و شرکت‌های صنایع دفاعی به خودکفایی رسیده و با استفاده از سامانه دفاعی بومی برای انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف کشتی متخلف اقدام کرد.

امیر شهرام به سیاه‌نمایی کشورهای غربی در مورد ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این کشورهای زورگو با کمک رژیم صهیونیستی به دنبال نمایش دادن ایران زیر چتر هسته‌ای هستند و می‌خواهند ایران هراسی را در سراسر جهان گسترش دهند.
وی گفت:در این میان روشنفکرانی از همین کشورها به ایران سفر کرده و از نزدیک شاهد هستند که ایران هرگز به دنبال جنگ افروزی نبوده و نخواهد بود.

معاون وزیر دفاع دستاوردهای نظام و انقلاب را مرهون رهنمودهای ولایت فقیه دانست و گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی صنایع دفاعی ما هیچ گونه دستاوردی نداشت، اما با حضور انقلاب اسلامی و خروج مستشاران صنایع دفاعی کشور به بالندگی رسید و از نو احیا شد.
وی افزود: امروز به جرات می‌توان گفت که دوران بزن در رو تمام شده و زورگویان جهان نباید فکر بد در مورد ایران به ذهنشان خطور کند.

مدیرعامل صنایع الکترونیک وزارت دفاع با گرامیداشت یاد شهدا یادآور شد: تاریخ صنایع دفاعی کشور مملو از شهیدان والامقامی همچون بابایی، صیاد شیرازی، شوشتری، باقری و نامجو است که خط و مشی آنها امروز باید سرلوحه جوانان ما قرار گیرد.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.