علی فرخزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای فنی استان، اجرای برنامه مدیریت سبز توسط ساختمان‌های عمومی و دولتی را ضروری دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه محیط زیست، وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور مقرر شده است، درصدی از انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و عمومی از منابع تجدیدپذیر تامین شود.
وی گفت:با توجه به این موضوع ۱۴ شرکت که دوره آموزشی را طی کرده و از سوی کارگروه انرژی معرفی شده‌اند، در صورت بومی بودن می توانند ارزیابی و بهینه سازی انرژی ساختمان‌های مذکور را انجام دهند.
فرخزاد در خصوص ارتقای سطح مهارت استادکاران و کارگران صنعت ساختمان نیز گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی به کارگیری استادکاران در طرح‌های عمرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به آن توجه شود.
این مسئول اضافه کرد: ساماندهی و کنترل استادکاران از طریق سامانه پالایش کارگران باعث می‌شود تا تنها افراد واجد شرایط بتوانند تحت بیمه کارگران قرار گرفته و تخلفات و سوء استفاده‌ها در این زمینه به حداقل ممکن برسد.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: در خصوص مسائل ایمنی نیز باید دوره‌های آموزشی برگزار شده و تمام حوادث ساختمانی به صورت جدی برای استادکاران تبیین شود.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.