عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی برای برگزاری عزاداری حسینی در ماه محرم گفت: دستگاه‌های متولی و برگزار کنندگان عزاداری محرم تلاش کنند که ریشه و اصالت آیین‌ها و عزاداری‌های ماه محرم حفظ شود.

وی اضافه کرد: مداحان و سخنرانان در مراسم عزاداری باید دقت کنند که اقدامات فرهنگی در شان مقام عاشورا باشد و نباید اجازه دهیم که برخی رفتارها و اعمال منزلت و شان عزاداری حسینی را مخدوش سازد.

زاهدی با بیان اینکه باید در مراسم‌ عاشورا نظم و انضباط را سرلوحه امور خود قرار دهیم،  اظهار داشت: امام حسین علیه السلام با تعداد یاران اندکی که داشتند در ظهر عاشورا دارای آرایش نظامی بودند و خود حرکت امام حسین علیه السلام تابع نظم و استدلال بود.

استاندار قزوین بر تامین امنیت عزاداران حسینی تاکید کرد و گفت:  فرمانداران از هم اکنون باید به دنبال حفظ امنیت عزاداران حسینی باشند و اگر نقصی در برگزاری مراسم عزاداری وجود دارد، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از صدا و سیما و اصحاب رسانه انتظار می رود که مانند سال‌های گذشته تلاش کنند تا در این ایام زمینه انعکاس شور و شعور حسینی را فراهم ساخته و در کنار عزاداران حسینی تا پایان مراسم به پوشش لحظه به لحظه این مراسم اقدام نمایند.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.