1184 کودک 3 تا 6 سال در شهرستان‌های قزوین و تاکستان با اعتبارات اداره کل بهزیستی غربالگری بینایی پیش از موعد شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳-۶ ساله با هدف کاهش و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینائی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلائی یعنی زیر پنج سالگی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این برنامه در سه سطح اجرا می‌شود که در سطح اول کودک توسط مربی از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بینایی مورد معاینه بینایی قرار می‌گیرد و در صورت عدم همکاری یا مشکوک بودن به سطح دوم اپتومتریست ارجاع می شود.

وارثی ادامه داد: بعد از مشخص شدن وضعیت کودک پس از معاینه در صورت لزوم جهت معاینات تخصصی تر به سطح سوم  پزشک معرفی می شود.

وی گفت: کودکانی که در طول طرح  تنبلی چشم سنجش بینائی می شوند در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

وارثی اظهار داشت: این طرح به مدت ۲ ماه در سال از ابتدای آبان در پایگاه های معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی اجرا می شود و در طول سال نیز پایگاههای دائمی سنجش بیناییی با هدف معاینه کودکان جا مانده از طرح فعال است.

به گفته وی در سال جاری با توجه به مساعد بودن هوا در بعضی از مناطق روستایی از جمله قزوین و تاکستان طرح غربالگری بینایی پیش از موعد شروع شد.

وارثی خاطرنشان کرد: در شهرستان تاکستان از ۹ تا ۱۵ مرداد ماه در ۶ روستای این شهرستان یحیی آباد، کهک، دولت آباد، فارسجین، حیدریه و دستجرد  برنامه اجرا و با غربالگری ۴۱۷ نفر ۱۳ کودک مشکوک شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: همچنین در شهرستان قزوین نیز ۷۸۰ تن مورد معاینه قرار گرفتند که ۳۳ تن از آنها مشکوک به مشکل تنبلی چشم بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.