دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: امیدواریم عید غدیر به‌عنوان عید بزرگ شیعیان متفاوت و باشکوه‌تر از همیشه در سال جاری برگزار شود و بزرگداشت آن را تنها در یک روز نداشته باشیم بلکه شاهد امتداد غدیر باشیم چرا که تبیین‌ ولایت الله موجب نجات بشریت می‌شود‌.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، «محسن حق‌شناس» دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های این بنیاد در سطح استان قزوین اظهار کرد: هیچ ارزش و ثوابی در میان ارزش‌های موجود بالاتر از هدایت انسان‌ها نیست ازاین‌رو بزرگداشت عید غدیر که یک موضوع انسانی است را می‌توان بالاترین ارزش دانست. 
وی با بیان اینکه شروع دهه ولایت از روز عرفه و عید قربان آغاز می‌شود و تا روز مباهله ادامه دارد، افزود: رسانه‌ها هر چه توان دارند برای نجات و هدایت بشریت تلاش کنند زیرا به عنوان تاثیرگذارترین افراد جامعه می‌توانند جامعه را در مسیر درست هدایت کنند و‌ باید بدانند بالاترین درجه خدمت به بشریت شناساندن و معرفی مسئله غدیر در جامعه است. 
حق‌شناس تصریح کرد: اهمیت غدیر به موضوع امامت و حکومت الهی وابسته است چرا که با تبیین این موضوع همه انحرافات از بین می‌رود، در حقیقت روز غدیر روزی انتخاب ولی و جانشین برحق پیامبر از سوی خداوند است که نشان می‌دهد کسی جز خداوند نمی‌تواند حجت و جانشینان بر حق را انتخاب کند. 
این مسئول یادآور شد: بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین از سال‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کرد اما مدتی دچار رخوت شد، با این حال در سال جاری تلاش دارد تا موضوع غدیر که یک جریان و تاریخ است را محدود به یک روز نکند زیرا تبیین مسئله غدیر لحظه لحظه کارهایی که باید یک مسلمان و شیعه انجام دهد را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. 
وی ادامه داد: فعالیت‌های دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در قزوین با شعار «لبیک یا رسول الله» انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به افتتاح رسمی دفتر بنیاد غدیر در قزوین، برگزاری ۹۳ عنوان برنامه و‌ ۹۰۶ موضوع برنامه غدیر و داشتن برنامه‌های ویژه در ۱۴۳ مسجد استان با محوریت غدیر اشاره کرد. 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین عنوان کرد: در این ایام تلاش شده تا تمامی مساجد فعال باشند و برنامه‌های کلیدی ویژه حول محور عید غدیر داشته باشند. 
وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته در این ایام اعلام کرد: سنت خواندن عقد اخوت در برخی از مساجد، برگزاری جام ولایت و‌ جام غدیر توسط اداره کل ورزش و‌ جوانان، آذین‌بندی شهر و ۱۸ میدان اصلی شهر قزوین، برگزاری جشن‌های مردمی در پارک‌ها و معابر اصلی و تجلیل از سادات در بقاع متبرکه که از دو سال پیش شروع شده از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است. 
این مسئول اضافه کرد: همچنین قرائت زیارت جامعه کبیره همزمان با میلاد امام هادی(ع) در برخی از مساجد، دایر شدن ایستگاه‌های صلواتی، اطعام غدیر و تهیه و توزیع ۷۰۰ بسته جیره غذای در بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری برنامه ویژه مددجویان کمیته امداد، تشکیل ستاد دهه امامت و‌ ولایت در شهرداری‌ها، پرده خوانی غدیر در سه پارک بانوان، پامچال و سبزه میدان، برگزاری شب شعر غدیر و همایش سالانه سیره علوی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، برگزاری نشست‌های معرفتی غدیرشناسی، ارائه خدمات ویژه پزشکی در قالب گروه‌های جهادی، برگزاری مسابقه دانش‌آموزی و دانشجویی حفظ و شرح خطبه غدیر و اعزام ۷۰ مبلغ و‌ مبلغه در سطح استان از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود. 
حق‌شناس با اشاره به فعالیت‌هایی که در طول یک سال گذشته انجام شده است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی نهج‌البلاغه شناسی و غدیر شناسی در سطوح مختلف از جمله این برنامه‌ها در سال گذشته است.
وی با بیان اینکه یکی از مناسکی که در این ایام سفارش موکد بر انجام آن شده ‌و متاسفانه از آن غافل شده‌ایم تاکید بر اطعام در این روز است، عنوان کرد: ثواب این اقدام برای هیچ روز دیگری وجود ندارد لذا اطعام در روز غدیر از جمله برنامه‌هایی است که انجام خواهد شد. 
این مسئول افزود: در سال‌های اول چهار هزار پرس غذا در قزوین تهیه شد که این رقم در سال گذشته به ۲۰ هزار پرس غذا رسید. با توجه به استقبال خیران و علاقه‌مندان پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰ هزار اطعام در سطح استان در روز غدیر داشته باشیم. 
وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که شعور و شعار جریان غدیر را در کنار هم افزایش دهیم لذا برنامه‌ها و جشن‌های شعاری در مناطق مختلف از جمله در پیاده راه سبزه‌میدان قزوین برگزار خواهد شد که در آن به صورت نمادین ۸ تا ۱۰ هزار غذا اهدا خواهد شد. 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه از جشن‌های غدیر غفلت بسیار شده است درحالی‌که کل ماه ذی‌الحجه ماه مبارک و‌ شادی و‌ ولادت است که با ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) شروع می‌شود و در این ماه عید غدیر، عید قربان، روز عرفه و عید غدیر وجود دارد. 
وی قله اعلام ولایت امام علی (ع) را در روز غدیر و بعد هم روز مباهله نام برد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم در این ایام با کمک خیران و مسئولان به تناسب توانایی خود اقلام فرهنگی توزیع کنیم و فضای کل استان غدیری شود. 
حق.شناس تصریح کرد: باید تلاش کنیم شهر رنگ و ‌بوی غدیر به خود بگیرد چرا که غدیر روز اعلام ولایت پدر دینی ما حضرت علی (ع) توسط خاتم پیامبران است و باید تمام همت خود را برای هر چه بهتر و باشکوه‌تر شدن آن داشته باشیم. 
این مسئول عنوان کرد: اتفاق مبارکی برای احیاء و بزرگداشت غدیر در سطح استان در حال رخ دادن است و حرکت کاروان غدیریون تحت عنوان بیعت با ولایت از جمله آن برنامه‌ها می‌تواند باشد که در آن جمعی از سادات از چهارانبیاء به سمت امامزاده حسین(ع) حرکت می‌کنند و در مسیر به کودکان هدایایی داده می‌شود تا شاهد احیای سنت عیدی دادن در این روز توسط سادات نیز باشیم. 
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم خطبه غدیر از مظلومیت خارج شود لذا پسندیده است سنت غدیر خوانی در مساجد و هیئت‌ها پر رنگ‌تر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، افزود: خوشبختانه سنت پسندیده دید و‌ بازدید سادات در استان قزوین همواره مورد توجه است با این حال باید همت کنیم تا این عید همگانی شود چرا که عید غدیر فقط مختص سادات نیست. 
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین در پایان با اعلام اینکه تمام هزینه‌های این مراسم توسط خیران و مردم تامین می‌شود و‌ یک ریال بودجه دولتی برای این امر اختصاص نیافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم عید غدیر به‌عنوان عید بزرگ شیعیان متفاوت و باشکوه‌تر از همیشه در سال جاری برگزار شود و بزرگداشت آن را تنها در یک روز نداشته باشیم بلکه شاهد امتداد غدیر باشیم چرا که تبیین‌ ولایت الله موجب نجات بشریت می‌شود‌.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.