نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: آرایش سیاسی جدیدی در منطقه شکل گرفته که به ضرر کشورهای غربی و آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد النبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، گفت: امروز جمهوری اسلامی از نظر قدرت سیاسی و امنیتی به قطب منطقه بدل شده است و می تواند امنیت را برای کشورهای دیگر نیز فراهم کند.

آیت الله عابدینی به توقیف کشتی‌های انگلیسی پرداخت و اظهار داشت:  توقیف کشتی های متخلف انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران به همه دنیا نشان داد که اقتدار ایران خدشه ناپذیر است و نظام و انقلاب در اوج اقتدار ایستاده‌ است.

وی در ادامه سخنان خود به جاری شدن سیلاب در استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: سیلی که اوایل امسال پشت سر گذاشتیم به همدلی میان مردم و دولت منجر شد و وحدت هموطنان سایه خطرات مهیب و بزرک را از سر ایران اسلامی دور کرد.

آیت الله عابدینی سپس به دستاوردهای یکسال اخیر کشورمان در زمینه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: امسال ورزشکاران و نخبگان علمی ایران در عرصه های جهانی موفقیت های بسیاری کسب کردند و نام جمهوری اسلامی را در سراسر جهان طنین انداز کردند که جا دارد از زحمات آنها تشکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین سپس به مسئله عید قربان اشاره کرد و توضیح داد: عید قربان یادآور تسلیم شدن پدر و پسری در برابر فرمان خداست که اسماعیل فرزند حضرت ابراهیم (ع) خود را آماده مشیت الهی کرد.امروز نماز عید قربان نه فقط یک فریضه دینی بلکه نماد احیای تسلیم در برابر پروردگار متعال است که باید همواره مورد تکریم قرار گیرد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.