منوچهر حبیبی  روز یکشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قزوین افزود: با دستگاه هایی که مصوبات این ستاد را اجرا نکنند برخورد می شود.
وی اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی نگرانی مواد اولیه دارند و برخی هم نیازمند تسهیلات هستند که باید بدون ایجاد موانع به آن‌ها پرداخت شود.
حبیبی هدف ستاد تسهیل را احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آن‌ها دانست و افزود: این خط مشی به ویژه در سالی که شعار آن (رونق تولید) انتخاب شده بسیار مهم بوده و همه باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین به درخواست‌های مکرر متقاضیان برای دریافت تسهیلات بهین یاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: تلاش در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی با هدف بهره‌برداری بهینه از توان تولید، شناسایی واحدهای تولیدی راکد، نیمه‌راکد و با تولید کمتر، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، حفظ اشتغال، ایجاد اشتغال جدید و جذب سرمایه‌گذار، از جمله اولویت‌های مهم اقتصادی دولت در سال رونق تولید است.
وی تاکید کرد: در سال رونق تولید دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صمت و بانک‌های عامل برای حمایت از تولید باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
حبیبی اضافه کرد: ارزیابی‌های جدید نشان می‌دهد اکنون بیشتر واحدهای تولیدی نگران تامین مواد اولیه خود هستند و باید در کنار پرداخت تسهیلات، شرایط لازم برای رفع مشکلات آن‌ها فراهم شود.
این مسئول  در خصوص تعیین تکلیف بدهی‌های واحدهای صنعتی به بانک‌ها نیز گفت: صاحبان واحدهای تولیدی بدهکار باید در گام اول بخشی از بدهی خود را با بانک‌ها تسویه کنند و سپس برای بازپرداخت مابقی اقساط تصمیم‌گیری شود.
در این نشست به مشکلات چهار  واحد  در بخش های تولیدی و صنعتی رسیدگی و تصمیمات لازم در کارگروه برای حل مشکل آنها اتخاذ شد.
۷۳۸۹*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.